Les obres de la rotonda de la plaça de Salt ja acumulen 80.000 euros de sobrecost

El contracte es va adjudicar per 1.377.103 euros però amb l’obra per acabar ja s’ha incrementat un 5,77% i actualment l’import total previst és de 1.456.601 euros

S’ha reduït el giratori per fer-hi passar un carril bici i ampliar la vorera del lateral

L'estat de la rotonda de la plaça de Salt aquesta setmana, on ja és ben visible l'espai que hi haurà per les bicicletes i els vianants.

L'estat de la rotonda de la plaça de Salt aquesta setmana, on ja és ben visible l'espai que hi haurà per les bicicletes i els vianants. / ANIOL RESCLOSA

Tapi Carreras

Tapi Carreras

Les obres per reurbanitzar la rotonda de la plaça de Salt continuen avançant i segueixen acumulant sobrecostos respecte del contracte adjudicat inicialment. Fa uns mesos, ja es van haver d’afegir 43.095,06 euros pels treballs d’excavació manual de rases per instal·lar la xarxa de telecomunicacions i també per la xarxa d’aigua potable. Recentment, s’hi han afegit 23.232,82 euros més perquè s’ha certificat que diferents treballs han tingut un cost superior a l’estimat. S’han examinat aspectes vinculats a enderrocs, moviments de terres, serveis, pavimentació i elements de seguretat per als vianants, entre d’altres. Pel mig també hi va haver altres increments. 

Tot plegat fa que, el sobrecost respecte del que es va estipular inicialment s’enfili ja fins als 79.498,04 euros.  Les obres s’havien adjudicat per als 1.377.103,81 euros, a l’empresa Rubau Tarrés SAU. Ara mateix, la xifra del cost de les obres ja arriba a 1.456.601,85 euros. Aquesta diferència situa l’increment del preu dels treballs en un 5,77%. No obstant, l’Ajuntament té al voltant d’un milió d’euros subvencionats pels fons europeus Next Generation

Els certificats exposen que l’import total de les obres executades amb un cost de 717.707,12 euros corresponien al 50,57% del total acumulat de l’obra. 

Es tracta d’unes obres de gran envergadura que haurien d’estar acabades el 16 de novembre. Inicialment, s’havia previst la finalització abans de fires (21 d’octubre) però els treballs manuals esmentats van endarrerir tota l’execució del projecte. 

L’objectiu principal de l’actuació és construir un carril bici bidireccional per connectar Girona amb Vilablareix. El carrer Oviedo i el del Riu Güell ja tenen carril bici i la intenció és aprofitar aquests carrils ja existents perquè passin per la rotonda i posin camí cap a Vilablareix pel carrer de Santa Coloma. 

Una primera fase d’obres, que ja s’ha completat, consistia en reduir el diàmetre de la zona central de la rotonda, passant de 60 a 35 metres. 

En la segona fase, que s’està fent actualment, les obres afecten les voreres i carrils exteriors del giratori. Un cop finalitzades les obres serà un tram de circulació compartida entre vehicles de motor, bicicletes i vianants amb el carril bici i una vorera més ampla que l’existent fins abans de les obres. Hi haurà més il·luminació i una separació respecte de l’asfalt amb una franja verda de sis metres d’amplada.

Subscriu-te per seguir llegint