TEISA reforça l'L6 i crea l'L16 per augmentar la freqüència de busos entre Girona, Sarrià de Ter i Sant Julià

A partir del pròxim dilluns, cada línia tindrà una periodicitat de 15 minuts, a diferència d'ara que era cada mitja hora

Un bus de la línia L6 a l'avinguda Ramon Folch de Girona.

Un bus de la línia L6 a l'avinguda Ramon Folch de Girona. / Josep Coll

Josep Coll

Josep Coll

Transports Elèctrics Interurbans S.A. (TEISA) i el Departament de Territori ampliaran, a partir del pròxim dilluns 13 novembre, la freqüència horària de la línia L6 que uneix Girona, des del barri de Vila-roja, amb els municipis de Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis. També a partir de dilluns circularà una nova línia, l'L16 que també unirà els tres municipis, però a Girona tindrà sortida i arribada a l'avinguda Ramon Folch. Tot això, per millorar les freqüències de busos entre Girona, Sarrià i Sant Julià. Fins ara, l'L6 tenia dos sentits per connectar Girona amb els altres dos municipis, un per l'Hospital Josep Trueta i l'altre pels barris de Pedret i Pont Major. Amb la creació de l'L16 serà aquesta nova línia que passarà pel Treuta, mentre que l'L6 només ho farà per Pedret i Pont Major.

Cada una de les dues línies sortirà cada quart d'hora. Ara, també es feia així amb l'L6, però amb haver de fer dos sentits la freqüència de pas per Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis era quinze minuts. Ara, amb aquestes dues línies, serà de només set minuts i mig entre aquests dos recorreguts diferents. El primer bus de L6 sortirà des de l'avinguda de França a Sant Julià de Ramis a les 6:30 hores i arribarà al barri de Vila-roja de Girona a les 7:04 hores, on tornarà a fer el recorregut a la inversa. L'últim trajecte del dia surt de Sant Julià a les 22:15 hores i de Vila-roja a les 22:49. Per altra banda, el primer bus de l'L16 començarà el recorregut des de Sant Julià a les 7:20 hores i des de Girona, a l'avinguda Ramon Folch, a les 7:40 hores. L'últim serà a les 22:37 hores i a les 22:53 hores respectivament. D'aquesta manera, el primer bus del matí sortirà més aviat que ara i el de la nit també ho farà més tard que actualment. Aquest augment de freqüència també farà que circulin dos autobusos híbrids nous de la flota.

Per altra banda, els dissabtes feiners la freqüència serà cada mitja hora en les dues línies i els diumenges i festius cada hora. Tot això, perquè «calia reforçar i ampliar i millorar la connectivitat» d’una línia que «mou milers de persones al llarg de l’any», ha dit el director dels Serveis Territorials de Territori a Girona, Sergi Albrich. Des de 2016 fins ara l’L6 ha doblat les validacions anuals, passant de mig milió a un milió. Amb la millora, s’espera un creixement del 30% fins a arribar a els 1,3 milions.

D’aquesta manera, el recorregut tindrà 64 expedicions d’anada i tornada. «És una millora substancial que ha de millorar la qualitat de vida dels municipis», ha afirmat el director general de Transports i Mobilitat, Oriol Martori. El principal objectiu de la millora és «donar cobertura» als centres educatius i centres assistencials. Sense anar més lluny, els recorreguts de l’L6 i l’L16 passen per l’Institut Narcís Xifra o l’Hospital Josep Trueta. De fet, Martori ha explicat que la gent jove «demana el servei de transport públic perquè és la seva nova llibertat» i «l’actuació va encaminada en aquesta línia».

Per la seva banda, la tinenta d’alcaldia i regidora de Transició Ecològica i Transformació Urbana de l’Ajuntament de Girona, Cristina Andreu, ha assenyalat que les millores van enfocades a una «mobilitat sostenible» i, per això «l’entrada a la ciutat no s’ha de fer amb vehicle privat». Per l’alcalde de Sarrià de Ter, Isaac Ramió, l’ampliació de la freqüència significa una «millora molt important de la connectivitat» pel municipi.

Per últim, el director de TEISA, Àlex Gilabert, ha declarat que «la nova L16 suposa un reforç molt important del transport públic a la zona metropolitana nord, alhora que una millora per a les urbanitzacions de Sant Julià de Ramis, el nucli antic de Sarrià de Ter i Sarrià de Dalt i la seva connexió amb el centre de Girona i l’Hospital Trueta. La combinació amb la L6 possibilita disposar d’un servei de bus llançadora cada 7 o 8 minuts a l’entrada de Girona Nord». També ha afegit que «el recorregut de la línia L6 segueix l’antiga N-II, agilitzant d’aquesta manera el servei per garantir la seva puntualitat». També ha subratllat que «amb aquesta millora es dobla la freqüència de servei entre Sant Julià, Sarrià, Pont Major i l’avinguda Ramon Folch, augmentant la capacitat de la línia pels estudiants de l’Institut Narcís Xifra». 

Ampliació de freqüències amb la UAB

Per altra banda, també s'ha ampliat la freqüència horària que uneix Girona i Salt amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), en la línia 650. Durant el curs passat només es feia un trajecte i ara se'n fan tres. Les sortides de Girona (i que passen per deu minuts després) es fan a les 7:30 hores, a les 13:15 hores i a les 17:45 hores, en un viatge que dura una hora i vint minuts, aproximadament. Des de la UAB les sortides són a les 8:50 hores, a les 14:35 hores i 19:05 hores.

Durant la presentació de les millores del servei, l'alcalde de Salt, Jordi Viñas, ha explicat que aquesta augment de freqüències és una «aposta de millora de cara els joves», perquè puguin «fer ús» del transport públic. Viñas també ha afirmat que aquesta línia s'ha de «seguir».