El Govern redacta un projecte per la variant de Celrà i preveu destinar-hi 4 milions d'euros

Es vol rehabilitar la zona industrial per tal de descongestionar el trànsit de vehicles que passen per la C-66 pel centre del municipi

Fa anys que Territori promet enllestir les reformes, per exemple, el 2020 o 2022, però de moment no s’han fet

El projecte implica rehabilitar més de tres quilòmetres entre els carrers Llevant, Nòria i Ter del sector industrial

La carretera C-66 passa per l’interior del municipi de Celrà.

La carretera C-66 passa per l’interior del municipi de Celrà. / Marc Martí Font

Josep Coll

Josep Coll

L’esperat projecte de rehabilitació del ferm i d’ordenació d’accessos del vial perimetral de Celrà està en fase de redacció. En una resposta parlamentària, la consellera de Territori Ester Capella, detalla que «actualment, el projecte està en fase de redacció. Un cop estigui redactat i aprovat es podrà programar la seva execució, sempre en funció de les disponibilitats pressupostàries previstes».

De fet, segons detalla aquesta resposta, publicada aquest dimarts en el Butlletí Oficial del Parlament de Catalunya, la Generalitat ha estimat una inversió de quatre milions d’euros per fer el projecte. Va ser el diputat del Parlament per la CUP, Dani Cornellà, qui va preguntar a Territori sobre el projecte de rehabilitació del ferm i d’ordenació d’accessos del vial perimetral de Celrà. Cornellà, precisament, també va ser alcalde del municipi entre el 2015 i el 2021, abans de fer el salt al Parlament.

En tot cas, l’objectiu del projecte és convertir el vial que passa pel polígon industrial de Celrà i, d’aquesta manera, que es pugui absorbir una part del trànsit de la carretera C-66 que passa per l’interior del municipi.

Ara, la rotonda de l’entrada de Celrà té dues vies de sortida per les quals es pot anar a «totes direccions» i arribar a municipis com Bordils o Flaçà. Si es mira encara més lluny, la C-66 porta fins a La Bisbal d’Empordà o Palafrugell. Tanmateix, molts usuaris opten per la via de passar per l’interior del municipi i no per la d’anar pel polígon. Per tant, la finalitat del projecte seria evitar que els vehicles passin pel mig de Celrà, per la mateixa C-66, i desviar-los cap al polígon industrial. En aquest sentit, el projecte pretén rehabilitar el ferm dels carrers Nòria, Ter i Llevant que passen per la zona industrial. És a dir, una mica més de tres quilòmetres de via, que envolten el municipi pel seu exterior i així els vehicles no passin pel centre de Celrà.

Anys al darrere

La reordenació dels accessos a Celrà és una de les aspiracions que té l’Ajuntament entre cella i cella des de fa molts anys. El 2018 el consistori ja va presentar un avantprojecte per reformar el vial perimetral del sector industrial i que passés a ser la variant de la C-66. De fet, el juny de 2019 la Generalitat va dur a terme assaigs al ferm dels carrers Nòria, Ter i Llevant per determinar la solució més adequada de rehabilitació per començar a redactar el projecte.

En els últims anys, el Departament de Territori ja ha promès diferents dates per finalitzar el projecte. Per exemple, després de l’assaig del 2019, va dir que estaria enllestit a mitjan 2020, o durant la tardor de 2021 va prometre tenir-ho enllestit per mitjans de 2022. De moment, però, tot ha quedat en paper mullat.

Subscriu-te per seguir llegint