La plantilla de Girona +Neta denuncia falta de personal i vehicles en mal estat

Molts empleats han hagut d’esgotar els dies de vacances durant les festes i no s’ha incorporat personal temporal per substituir-lo 

El comitè d’empresa denúncia que hi ha tasques queden sense fer perquè hi ha camions que tenen avaries

Treballadors de Girona+Neta en una imatge d’arxiu.

Treballadors de Girona+Neta en una imatge d’arxiu. / Marc Martí Font

Josep Coll

Josep Coll

Girona+Neta, l’empresa concessionària del servei de neteja i gestió de residus de la ciutat, no ha pogut realitzar tots els serveis durant les festes de Nadal perquè molt personal de la plantilla ha agafat vacances. Un tema recorrent i que passa cada any, però amb l’afegit que per aquestes festes l’empresa ha decidit no cobrir aquestes places temporalment vacants. Això a diferència de l’any passat quan, tot i que un 70% de la plantilla es va agafar algun dia de vacances, es va cobrir tot el que es va poder a partir de l’Oficina de Treball.

A causa de no complir amb els serveis (del 22 de desembre al 2 de gener se’n van fer 1.094 dels 1.398 programats), l’Ajuntament de Girona va obrir un expedient a Girona+Neta. «Ha trigat molt temps a obrir-se l’expedient», va apuntar el president del comitè de l’empresa, Raúl González. Aquest, atribuïa a la manca de personal durant les festes de Nadal a una mala planificació de l’empresa. I és que, per conveni, els treballadors fan 22 dies de vacances durant l’estiu (juliol i agost), però després encara els queden una dotzena de dies per fer durant l’any, que si no fan abans de finalitzar-lo, els perden. Per aquest motiu, la majoria dels treballadors de Girona+Neta acaben fent algun dia festiu per Nadal.

La manca d’efectius «passa cada Nadal», també va detallar González, amb el hàndicap que per aquestes festes no s’ha substituït el personal fix. «Es va fer una reforma en la contractació i no s’ha contractat suficient gent», va afegir González. Així, l’empresa, «s’ha estalviat diners». Girona+Neta té uns 200 treballadors, 169 dels quals fa temps que són fixes. Mentrestant, ja fa unes setmanes que amb la reforma de contractació s’han afegit 39 treballadors fixos que formaven part de la borsa de treball. Diari de Girona ha intentat contactar amb Girona+Neta per tal de tenir la seva versió sobre els fets, però no ha obtingut resposta. 

Vehicles envellits

La manca d’efectius és el principal motiu pel qual Girona+Neta no ha fet tots els serveis durant les festes de Nadal. Tanmateix, González explica que un altre dels motius és que els vehicles que han de fer el servei porten realitzades «moltes hores de treball» i, a vegades, «s’han de reparar». Això fa que no es puguin utilitzar durant un temps. González va apuntar que els havien promès vehicles nous, però de moment no han arribat.

El problema, així, és que també falten camions nous. «No hi ha vehicles suficients», va afirmar el president del comitè d’empresa. Fins i tot, s’han donat casos en els quals el «conductor oficial» ha arribat per fer un servei i «no tenia camió». Això ha fet, per exemple, que un servei que s’havia de fer a la nit comencés més tard, a la matinada, per haver d’esperar que un camió d’un altre servei estigués disponible.

Subscriu-te per seguir llegint