Amb gairebé 1.3 milions d´unitats matriculades des del seu llançament el 2006, el Ceed s´ha convertit en una peça clau per a la marca coreana en el mercat europeu. Un protagonisme, el d´aquest model compacte coreà, que adquireix ara una rellevància més gran amb la presentació de la seva tercera generació, que al mercat arribarà el mes de setembre.

El nou Ceed -que perd l´apòstrof de la seva anterior i més complicada denominació Cee´d-, es presenta més europeu que mai. Es tracta d´un model dissenyat i desenvolupat a Frankfurt pensant en els gustos dels clients del vell continent i amb tot allò necessari per oferir un bon rendiment a les carreteres d´Europa.

Construït sobre la nova plataforma «K2» de Kia, el nou Ceed és 20 mm més ample (1.800 mm) i 23 mm més baix (1.447 mm) que el seu predecessor. La seva distància entre eixos es manté igual, amb 2.650 mm, mentre que el volant anterior ha estat reduït 20 mm (fins a 880 mm) i el darrere allargat uns altres 20 mm (ara 780 mm). Altres espais optimitzats han estat l´amplària entre els seients per als passatgers posteriors i el forat vertical en la primera fila.

A més a més d´una major amplitud, els ocupants gaudeixen d´una qualitat de vida a bord superior a la de l´anterior Ceed, gràcies a una estudiada ergonomia dels elements i controls de tot l´habitacle, a la utilització de materials nobles i a la introducció de tecnologies d´avantguarda en el marc de la connectivitat i el tan de moda concepte d´«infoentreteniment». Per això, es pot equipar una pantalla tàctil flotant en formats de 7 o 8 polzades, la de major grandària associada al sistema de navegació.

Pel que fa a la gamma de propulsors, el nou Ceed comptarà amb tres motors benzina i dos de dièsel. En el primer cas, les alternatives seran les unitats ja conegudes d´1.4 MPi de 100 CV, al costat dels T-GDI 1.0 (de tres cilindres i 120 cv) i 1.4 de 140 cv. L´oferta dièsel es basarà en l´1.6 CRDi en els nivells de potència de 115 i 136 cv. Tots els motors estan associats de sèrie a una caixa de canvis manual de sis velocitats, si bé els nous 1.4 T-GDi i 1.6 CRDi es poden triar de manera opcional amb la caixa de canvis de 7 velocitats amb doble clutch de la marca coreana.

El 2019, el Ceed estarà disponible amb la tecnologia EcoDynamics + 48 v Mild-Hybrid, que proporcionarà una major reducció de les emissions. Aquest model complementarà l´acceleració amb potència amb una bateria de 48 volts, mentre que el nou sistema d´arrencada Mild-Hybrid mantindrà el motor apagat més temps amb una funció «Stop & Start» mòbil.

En matèria de seguretat, tots els nous Ceed estan equipats de sèrie amb control electrònic d´estabilitat i el sistema de gestió de l´estabilitat de Kia (VSM). D´aquesta manera, si detecta una pèrdua d´adherència, assegura l´estabilitat en freqüència i en corba, convertint el Ceed en un vehicle més divertit i segur. Així mateix, i en la línia d´innovació pel que fa a assistència a la conducció, aquesta gamma compacta comptarà com a part del seu equipament original l´assistent dinàmic per a carretera, el detector de fatiga del conductor, l´assistència de manteniment de carril i el Sistema d´advertència de col·lisió frontal.