Motos | Bimota TERA

Crossover tecnològic

El singular tren davanter i el seu potent motor són les senyes d’identitat d’aquesta maxitrail d’asfalt d’altes prestacions

La nova TERA arriba impulsada pel motor Kawasaki de 1.000cc que ofereix una potència de 200 CV

La nova TERA arriba impulsada pel motor Kawasaki de 1.000cc que ofereix una potència de 200 CV / Sergi Mejías

Sergi Mejías

Diumenge passat va caure el teló de l’EICMA de Milà. Dins dels 700 expositors directes i marques, Bimota va brillar amb llum pròpia. I ho va fer exhibint l’exclusiva TERA, el seu primer model crossover i equipat amb el seu innovador disseny TESI i el seu particular tren davanter. De donar vida a aquesta Bimota s’encarrega un motor tetracilíndric sobrealimentat de 1.000cc que lliura una potència de 200 CV.

Crossover tecnològic

Crossover tecnològic / Sergi Mejías

La fama de Bimota ve de desenvolupar els seus models propis però sobre la base d’altres motors. La KB4 i la TESI H2 són els seus dos últim models als quals ara se suma la TERA (Tesi amb Regolazion dell’Altezza; Tesi amb ajust d’altura). La TESI deu el seu nom a l’enginyer Pierluigi Marconi, que va desenvolupar aquest sofisticat tren davanter i el va batejar amb el nom de la tesina de final de carrera en 1982.

Crossover tecnològic

Crossover tecnològic / Sergi Mejías

Així doncs, la TERA neix del concepte de xassís TESI que permet oferir una distribució de pesos amb una incidència del 52,5% al tren davanter, percentatge que els enginyers de Bimota van creure l’ideal per a aquest model d’altes prestacions. Com no podia ser d’una altra manera, la TERA es beneficia de totes les ajudes a la conducció i electrònica de Kawasaki, com el control de tracció, per a domar aquests 200 CV perquè ofereix unes prestacions d’infart accelerant de 0 a 100 km/h en 3,5 segons i de 0 a 200 km/h en 8,2 segons.

Crossover tecnològic

Crossover tecnològic / Sergi Mejías

El seu tren davanter és la seva senya d’identitat. El sistema de direcció patentat permet un radi de 8° més que la TESI H2 i permet un radi de direcció de 3. Aquesta tecnologia també optimitza el màxim rendiment en les corbes gràcies a la distribució variable i contínua de la rigidesa.

La TERA estarà disponible en concessionaris de Kawasaki per un preu que rondarà els 40.000 euros.I és que l’exclusivitat té un peatge.