Amb l’inici de la votació Final del Cotxe de l’Any dels Lectors, posem en marxa una petita presentació de cadascun dels sis candidats definitius a la vint-i-dosena edició d’aquests guardons de Prensa Ibérica.

Un repàs en el qual posarem de manifest les principals virtuts i característiques de cadascun dels protagonistes d’aquesta final després de deu mesos de votacions mensuals per les quals han passat un total de 30 novetats aparegudes al llarg de tot l’any.

El Citroën C4 X obre la veda.

I el primer a inaugurar aquest petit repàs als candidats finals al Cotxe de l’Any dels Lectors de Prensa Ibérica és el Citroën C4 X. Un model amb el qual la signatura francesa aspira a aconseguir un guardó que ja va rebre a la seva tercera edició precisament amb la primera generació del Citroën C4.

Ara, 19 anys després, la marca del grup Stellantis compta amb un més que sòlid aspirant per a tornar a inscriure el seu nom en el quadre d’honor d’aquests guardons, de la mà d’aquest model presentat sota una configuració de berlina compacta d’estil crossover. El C4 X comparteix la plataforma CMP amb el seu «germà» de gamma, i model del qual deriva, el C4. No obstant això, la carrosseria del C4 X disposa a més d’una línia més aerodinàmica amb una posterior més de l’estil cupè, uns centímetres més de longitud ja que se situa en 4,60 metres, és a dir 24 centímetres més. Stellantis ha reproduït aquesta silueta en altres models durant els últims anys.

A l’interior del C4 X, al costat de la major habitabilitat i els 510 litres que ofereix el maleter, destaca el nou sistema operatiu MyCitroën Plus amb una pantalla de 10 polzades amb reconeixement de veu i connexió Android Auto i Apple CarPlay.

La gamma de motors de combustió del C4 X compta amb dues alternatives de gasolina de 100 i 130 CV i un dièsel de 136 CV L’oferta 100% electrificada de l’ë-C4 X s’articula entorn de dues opcions; una de 136 CV de potència amb una bateria de 50 kWh, amb la qual la marca anuncia una autonomia de 350 km, i una segona de 156 CV i 54 kWh de capacitat de bateria, amb la qual s’augmenta a 431 km els que es poden realitzar entre càrregues.

Hyundai, pel triplet amb el Kona.

La marca coreana ha tornat a col·locar a un dels seus en la final del Cotxe de l’Any dels Lectors. En aquesta ocasió ha estat la segona generació del Kona, vehicle amb el qual Hyundai aspira al seu tercer guardó després dels obtinguts per l’i30 i l’Ioniq 5 en les edicions de 2018 i 2020, respectivament.

El nou Kona s’incorpora d’aquesta manera a aquest grup de 6 finalistes amb serioses opcions a ser el triat pels usuaris. Un model que ha crescut de manera notable respecte al seu predecessor per a aconseguir els 4,35 metres de llarg, i situar-se com el més gran del segment B-SUV. Un guany de grandària que ha repercutit de manera directa en un habitacle més espaiós per als seus ocupants, i en un maleter que ha crescut en volum fins als 466 litres, un 30% més que el model anterior. El lloc de comandament compta amb una disposició modular molt oberta i una doble pantalla de 12,3 polzades; una per a la instrumentació i una altra situada en la part central del quadre de comandament.

La varietat de motoritzacions disponibles és un altre dels punts forts del Kona. L’usuari troba la porta d’accés a la gamma amb propulsor de gasolina 1.0 T-GDI de 120 CV, també disponible amb la tecnologia d’hibridació lleugera de 48V. Un graó per damunt es troba la variant híbrida de 141 CV que, per la seva eficiència i equilibri entre prestacions i consum, és l’estrella del catàleg Kona.

En el més alt del mateix se situa, per potència, l’1.6 TGDi d e198 CV en versions 4x2 i 4x4 i sempre amb el canvi automàtic DCT, mentre que per representativitat i tecnologia, coronen la gamma les versions elèctriques de 156 i 218 CV de potència, amb una autonomia de fins a 510 km.