Novetat |

Injecció d’adrenalina elèctrica

Provem en ‘exclusiva’ a Corea la versió més potent l’Ioniq 5, un cotxe capaç d’oferir fins a

650 CV (encara que només sigui durant 10 segons) i que trasllada l’emoció dels circuits a la conducció convencional

Xavier Pérez

L’Ioniq 5N no només és la versió extrema del model 100% elèctric de la marca coreana, és la nova punta de llança de la divisió ‘N’ de competició de Hyundai. I hem tingut la sort de provar-lo en ‘exclusiva’ com a jurats del Car Of The Year per les carreteres i circuits de Corea del Sud.

Està desenvolupat en el centre tècnic de Namyang i s’han fet proves de circuit en Nürburgring, circuit alemany conegut com l’Infern Verd. Els enginyers de la marca comenten que es tracta d’un cotxe amb sensacions de cotxe de carreres de combustió, amb so propi d’un cotxe de carreres de combustió, però amb prestacions superiors i 100% elèctric.

Polivalent.

No es tracta d’un cotxe de carrer que es pot emportar al circuit. És un cotxe desenvolupat per a habitar en el circuit que també es pot emportar pel carrer. Estèticament ofereix alguns detalls que el diferencien del seu germà convencional. Medeix 4,75 metres de llarg (80 mil·límetres més que el seu germà convencional) i 1,94 metres d’amplada (50 miliímetros més). També és més baix ja que les suspensions són totalment noves i aptes per a la competició.

Des de la reixeta amb grans obertures dinàmiques que ajuden a refrigerar els sistemes de propulsió i les bateries, fins al difusor inferior del paracops o els petits alerons (flaps) en el lateral per a millorar l’eficiència de la frenada. Disposa de llandes de 21 polzades d’alumini (novetat en la gamma) i calça uns eficients pneumàtics Pirelli P-Zero de 275/35 R21. L’aleró posterior partit en dos per a donar cabuda a la tercera llum de fre afina una part posterior amb una estètica molt esportiva.

Per dins el volant és de nou disseny i els seients també són específics i estan situats 20 mil·límetres més a baix. Disposa de lleves després del volant que en circuit permeten recrear una volta ràpida, obtenint sensacions similars a un cotxe de combustió. També està dotat d’un sistema específic que es pot canviar (hi ha tres modes), que reprodueix (només a l’interior) el so d’un cotxe de carreres (incloent el del tall de voltes).

Per gaudir.

Muntat en aquesta màquina de gaudir es poden sentir sensacions úniques. El desenvolupament de competició a nivell electrònic permet comptar amb una infinitat de funcionalitats esportives. La seva acceleració de 0 a 100 km/h en només 3,4 segons arriba després de l’activació del sistema NGrin Boost que ens permet aconseguir una potència de 650 CV durant 10 segons.

Hem pogut experimentar els 609 CV de potència que s’aconsegueixen gràcies a dos motors, un en cada eix (226 i 383 CV). Els dos motors l ‘Ioniq 5N desenvolupen tracció a les quatre rodes i el repartiment de la potència de parell es pot ajustar en onze nivells.

El diferencial posterior està controlat electrònicament. Impressiona també la funció d’arrencada ràpida (N Launch Control),la configuració esportiva del pedal de l’accelerador (N Pedal) i el sistema de preclimatització de la bateria pensat per a obtenir la major potència possible durant un període curt de temps. Moltes ‘N’ té aquest Hyundai. No cal perdre’s el mode ‘drift’ que permet derrapar al tant com vulguis (si aconsegueixes posar el cotxe en posició).

La bateria és de 84 kWh i la tecnologia de 800 volts li permet carregar en dispensadors d’alta capacitat de 350 kW. En 18 minuts carrega del 10 al 80%. La seva autonomia homlogada és de 377 quilòmetres. La marca encara no ha determinat el preu, però rondarà els 65.000 euros (a Corea ja es ven per 56.000 euros al canvi) i arribarà al maig.