Ens hem posat al volant de la vuitena generació del BMW Sèrie 5 en persona i, efectivament, no estem davant una revolució, però sí una evolució significativa d’aquesta berlina premium.

BMW ho aposta tot al 5

Efectivament, són moltes les novetats que incorpora el nou Sèrie 5. És primer de la història amb una motorització 100% elèctrica; també és la primera vegada que aquesta berlina passa dels 5 metres de longitud; mai abans havia ofert un interior 100% vegà; estrena el sistema operatiu BMW ID8.5; i és el primer BMW capaç de canviar de carril només amb la mirada.

BMW ho aposta tot al 5

Qualsevol versió del nou BMW Sèrie 5 disponible a Espanya està electrificada. La berlina es comercialitza per primera vegada amb dues versions 100% elèctriques; el M60 xDrive amb 601 CV i fins a 820 Nm de parell i el eDrive40, amb un solo motor en l’eix posterior que lliura 340 CV i un parell màxim de fins a 430 Nm. Tots dos compten amb una bateria de 81,2 kWh, que en el cas del i5 M60 xDrive li permet recórrer entre 441 - 516 quilòmetres amb una sola càrrega, mentre que el rang del i5 eDrive40 oscil·la entre els 472 i els 582 quilòmetres en el millor dels casos.

El nou BMW Sèrie 5 2024 també ofereix alternatives híbrides endollables, el 550e xDrive (489 CV) i el 530e (299 CV), amb un una autonomia 100% elèctrica que oscil·la entre 83 i 90 km, i entre 93 i 103 km, respectivament. La gamma es completa amb els mild hybrid de 48 V; un de gasolina de 208 i un dièsel 520d de 197 CV, aquest últim també disponible amb sistema de tracció intel·ligent xDrive.

La nova gamma del BMW Sèrie 5 surt des dels 60.150 euros del 520i sDrive, fins als 88.250 euros del 550e xDrive pels models de combustió. Finalment, els elèctrics i5 tenen un preu de 76.750 euros per a l’i5 eDrive40, mentre que l’i5 M60 té un preu des de 114.250 euros.