Javier Pinés

El Cotxe de l’Any dels Lectors afronta la seva recta final

Directius de la marques finalistes es reuneixen per defensar la candidatura dels sis vehicles que opten a ser el nou Cotxe de l’Any dels Lectors de Prensa Ibérica

Representants de les sis marques

Representants de les sis marques

Ja estem més prop de saber el guanyador del premi Cotxe de l’Any dels Lectors 2024 de Prensa Ibérica. El pròxim dia 21 de desembre es tancarà la votació final de la qual sortirà el vencedor de la vint-i-dosena edició d’un reconeixement que s’ha convertit en tot un referent en el panorama de l’automòbil espanyol.

Els usuaris, després de votar cada mes els seus candidats per passar a la final, models decidits pel jurat d’entre els guanyadors, són els jutges finals d’un guardó en el qual cada vot compte. I com les marques finalistes són molt conscients d’això, un grup de directius de cadascuna de les signatures que compten amb representació en aquesta última votació, es van reunir per a argumentar les raons per les quals el seu vehicle hauria de ser el nou Cotxe de l’Any dels Lectors.

Sis candidats amb molts arguments. Les cèntriques instal·lacions de l’Hotel Raddison Red, situades al carrer Atocha, a Madrid, van acollir aquest acte que es va caracteritzar per la seva familiaritat i per la companyonia regnant entre tots els assistents. Una reunió en la qual s’anava a argumentar per què el Citroën C4 X, l’Honda CR-V, el Hyundai Kona, el Kia EV9, el Lexus LBX i el SsangYong Torres tenen raons més que suficients per ser el model favorit pels lectors dels diaris de Prensa Ibérica.

José Ángel López Tens va ser l’encarregat d’obrir el torn d’exposicions. El director de comunicació de Citroën España va defensar la candidatura del C4 X basant-se en uns números que reforcen el caràcter «made in Spain» d’una gamma caracteritzada per la seva gamma de motors, confort i eficiència.

Albert Cavero, màxim representant en matèria de comunicació d’Honda, va explicar les principals virtuts d’un cotxe com el CR-V. Un model que, amb gairebé 30 anys de trajectòria, es presenta en una sisena generació més gran, tecnològica, segura i electrificada gràcies a la seva gamma híbrida i híbrida endollable.

Triplet coreà. La defensa de la candidatura del Hyundai Kona va venir de la mà de Juan José Martínez-Saavedra i de María Cabrera. Tant el director de comunicació com la product manager de la signatura coreana van agrair l’elecció del Kona com a finalista, alhora que van destacar la importància d’aquest model per a la marca com per al conjunt del segment B-SUV. en el qual ara se situa com un dels models més grans i tecnològics, i en el qual manté la seva aposta pels motors de gasolina i 100% elèctrics.

Un vessant totalment electrificat que també ha seguit Kia amb D’altre banda, el Kia EV9 de la gamma EV del fabricant oriental va tenir el suport del seu departament de comunicació amb Ignacio Villegas i Inmaculada Guerra, i d’Alberto Remacha, responsable de producte de la marca. Un model que entra de ple en un mercat com el dels grans tot terreny, amb innovadors detalls com el seu nou llenguatge de disseny o el seu luxós i confortable habitacle per a 6 o 7 passatgers.

Aurelio García, director de comunicació de Lexus España, posava de manifest el fet de ser l’únic representant d’una signatura premium entre els finalistes, amb un cotxe com el LBX dissenyat de manera específica per a Europa, i en el qual el mercat espanyol es presenta com el principal objectiu per a aquest nou B-SUV.

Finalment, Javier de la Calzada tancava el torn d’exposicions com a màxim responsable del departament de comunicació de SsangYong. Un directiu el de la signatura coreana que «presumia» de la valenta i atractiva proposta estètica i tecnològica de la marca en el desenvolupament del SsangYong Torres, alhora que convidava als lectors a ser valents i decantar el seu vot per aquest nou tot terreny.

TEMES