El fenomen crossover ha guanyat protagonisme en el segment de les dues rodes en els últims anys. Honda va marcar el camí amb l’X-ADV quan va presentar el prototip en el Saló EICMA de Milà l’any 2016. La signatura japonesa es va inventar una categoria creuant els gens d’un escúter amb una moto maxitrail, camí que han seguit diferents marques.

SUV de referència

No obstant això, mentre que la resta de fabricants ofereixen un escúter amb estètica adventure i poc més, Honda va més enllà amb una proposta amb el confort i capacitat de càrrega sota el seient d’un escúter i la polivalència d’una moto, amb canvi de marxes inclòs. A més, aquesta temporada estrena decoració.

Un any després de la seva presentació com a prototip arribava la versió definitiva. I després d’ella diferents actualitzacions fins a arribar a la versió actual, un model madur que disposa de gadgets per a fer-nos el dia a dia més agradable com la clau intel·ligent, el fre d’estacionament o la pantalla derivabrises regulable en altura manualment.

Tot això sumat a un motor bicilíndric de 745CC i solvència contrastada de 59 CV de potència associat a la transmissió DCT que funciona sense palanca d’embragatge i permet triar entre canvi automàtic i manual (accionant un parell de lleves situades en la pinya esquerra).

Les ajudes a la conducció completen un paquet d’allò més complet. Amb l’X-ADV podem triar entre mode Rain, Standard, Sport, Gravel (per a camins de terra) i User (personalitzable). Aquests modes presenten diferents nivells de lliurament de potència, fre motor, control de tracció i ABS configurats de fàbrica mentre que el mode User permet ajustar cada paràmetre al gust del conductor.

De sortida, l’X-ADV resulta còmoda. Haurem d’aixecar una mica la cama per a accedir perquè el túnel és alt ja que per aquí passa el seu robust xassís. Tots els comandaments estan a mà. Davant tenim un quadre d’instruments de TFT a color on rebem tota la informació, inclosa els modes de conducció. Dos pràctics botons ens permetran obrir el seient i la tapa d’accés al dipòsit de manera remota, detall molt còmode per al dia a dia, com la seva clau intel·ligent o el fre de mà. Sota el seient trobem espai per a guardar un cas integral.

La pantalla és regulable en altura i ofereix una bona protecció aerodinàmica. La posició de conducció és còmoda malgrat portar els peus una mica separats. El motor és una delícia de suavitat, amb bons baixos i mitjans. Mentre que el DCT es revela com un dels millors aliats ja que pot canviar de marxes de manera manual o automàtica. Amb una altura del seient de 820 mil·límetres i un pes en marxa de 236 quilos es mou en aturat sense problemes i en marxa ofereix un gran aplom.

Quant a consum mai va superar els 4,5 litres de mitjana cada 100 quilòmetres en un recorregut mixt brindant una autonomia superior als 280 quilòmetres. La possibilitat de deixar enrere l’asfalt per a rodar tranquil·lament per un camí de terra és un valor afegit d’aquesta X-ADV. Està disponible en negre mat, gris metal·litzat, vermell i blau girsós. El preu és de 13.050 euros i Honda disposa tant de packs per a personalitzar-la com de finançament a mesura.