Novetat | Alfa Romeo Tonale 1.6 JTD

Tonale dièsel? Doncs clar que sí

La marca italiana llança la proposta del Tonale i li dota d’un motor de gasoil de 130 CV. Conviu amb altres dues versions, híbrida lleugera i endollable. Ofereix tres acabats des de 40.400 euros.

Mª Ángeles Pujol

Malgrat la incertesa que existeix en el sector de l’automoció sobre la supervivència dels motors dièsel, impulsada per unes polítiques fetes amb els vots al cap més que no pas el planeta, hi ha marques que continuen apostant per aquesta mena de combustible. És el cas d’Alfa Romeo que ha posat a la venda el Tonale, el model que suposa ja el 62 per cent de les vendes de la marca italiana en el nostre mercat, proveït d’un motor dièsel de 130 CV de potència. Les raons d’aquesta decisió cal buscar-les en el fet que el 26 per cent de les vendes d’aquest model són de la versió dièsel, una xifra prou important com per a continuar donant suport a l’existència d’aquesta mena de motors.

Rodamon

. L’Alfa Romeo Tonale 1.6 JTD està pensat per a aquells que havent de fer molts quilòmetres, no volen renunciar a l’esperit esportiu que sempre ha presidit els productes de la marca italiana. Amb una potència de 130 CV amb un parell màxim de 320 Nm a 1500 revolucions per minut, aquest motor de 1,6 litres dotat d’injecció directa d’alta pressió a 2.000 bars i, associat a una caixa del canvi automàtica de doble embragatge de sis velocitats, ofereix un rendiment molt interessant.

Empeny amb decisió des de molt baix règim i és molt fàcil aconseguir un bon ritme de marxa amb un nivell de soroll molt baix, la qual cosa contribueix a gaudir d’un bon confort de marxa. És un SUV que amb 4,53 metres de longitud es mou amb agilitat per carreteres de corbes, com hem tingut ocasió de comprovar, i amb un consum que no es dispara. Alfa Romeo té homologat un consum de 5,6 litres en cicle combinat i en el nostre recorregut vam obtenir 6,1 litres, la qual cosa equival a poder disposar aproximadament d’una autonomia de marxa pròxima als 800 quilòmetres, la qual cosa és un alleujament quan s’emprèn un llarg viatge i no es requereix repostar.

Si cal trobar-li alguna pega al Tonale, i és una opinió molt particular, és la desmesurada grandària de les lleves per a fer servir el canvi manualment, que entorpeixen o dificulten el maneig de les palanques de l’intermitent, llums o eixugaparabrises. El preu d’aquesta versió dièsel és de 40.400 euros.

Dues versions hibrides.

La gamma de l’Alfa Romeo Tonale la completen dues versions de motorització híbrida, una lleugera i una altra endollable. En el primer cas s’ofereix amb dues versions, totes dues amb el motor 1.5 litres d’injecció directa i sobrealimentat que rendeixen 130 o 160 CV. Ambdues es mouen amb tracció davantera i transmissió automàtica de doble embragatge de set velocitats. Totes dues versions representen el 55 per cent de les vendes del Tonale. El seu preu és de 41.050 i 43.050 euros .

El topall de la gamma és la versió híbrida endollable integrada per un motor 1.3 litres d’injecció directa i sobrealimentat que rendeix 180 CV al qual s’uneix un altre elèctric amb 122 CV oferint en conjunt una potència total de 280 CV. Incorpora una bateria de 15,5 kWh de capacitat el que li concedeix una autonomia elèctrica que en ciutat pot arribar als 82 quilòmetres mentre que en carretera és de 69 quilòmetres.

En el capítol prestacions, accelera de 0 a 100 km/h en 6,2 segons i aconsegueix una velocitat màxima de 135 km/h en mode totalment elèctric i 206 km/h en mode híbrid. Aquesta versió suposa el 19 per cent de les vendes del Tonale i el seu preu parteix de 54.500 euros.

Alfa ha simplificat la gamma i partir de gener el Tonale s’oferirà en dues versions, Sprint i Veloce a les quals se’ls uneix una versió de gamma alta amb la denominació Tributo Italiano. La primera porta de sèrie pantalla de 10,25 polzades amb navegador i connectivitat, fars Matrix Full led, pedals d’alumini i llandes de 18 polzades entre altres elements, mentre que l’acabat Veloce afegeix llandes de 19 polzades, seients de cuir, suspensió de doble recorregut, o les pinces de fre en color vermell. Pel que respecta a l’acabat Tributo Italiamo, compta amb detalls específics en combinació de colors en el sostre, un sistema d’àudio Harman Kardon o la porta gran mans lliures.

L’Alfa Romeo Tonale és el primer automòbil del món que compta amb un certificat digital NFT. Basat en la tecnologia blockchain, identifica al vehicle des del moment de la seva compra i evoluciona paral·lelament al cicle de vida i a l’ús del vehicle.