Clam per la millora de la xarxa viària gironina
La patronal del transport insisteix en la necessitat de la Taula d’Infraestructures
Les comarques gironines pateixen un dèficit d’infraestructures històric. El sector del transport ho sap i, a més, ho pateix de primera mà. Els transportistes, ja sigui de mercardies o passatgers, es passen hores i hores a la carretera i, per aquest motiu, per la seva pròpia seguretat i pel que transporten, és vital que les vies estiguin en bones condicions.
Des de la patronal Asetrans fa temps que s’insisteix en la necessitat de crear una Taula d’Infraestructures, acabar amb el dèficit històric i desencallar projectes viaris que fa anys que no tiren endavant. En aquest capítol entrarien la variant d’Olot o la variant de La Bisbal, entre d’altres projectes que fa anys que estan sobre la taula.
El president d’Asetrans, Eduard Ayach ho té molt clar. Aquest òrgan és necessari «per posar negre sobre blanc» i abordar els problemes de la xarxa viària. Fa temps que a Olot es parla de la necessitat de desviar el pas de camions, però, a hors d’ara no hi ha cap consens. Pel que fa a La Bisbal tampoc mai ha vist la llum el projecte integral de fer una variant. Són només dos exemples, però la situació de dèficit i mancances en les infraestructures viàries és més gran. Des que es van alliberar els peatges de l’autopista s’ha notat un increment notable de vehicles per aquesta via, però no únicament de camions. En aquest sentit, des de la patronal s’apunta que el volum de camions és pràcticament el mateix i el cert és que el vehicle privat també ha augmentat. Tot plegat fa que l’autopista tingui un trànsit molt dens.
Prioritzar infraestructures
Ayach considera que la taula de mobilitat i infraestructures hauria de servir per prioritzar determinades infraestructures. «Reduir la velocitat és només un pedaç», opina i, per això, insisteix en el fet que cal prioritzar algunes inversions. Un altre dels problemes que es troben els camioners és la presència de ciclistes a les carreteres. Sovint no es pot guardar el metre i mig de distància donades les condicions de la via. S’han fet molts carrils reservats per a bicicletes i vies exclusives, però, a la vegada s’ha deixat de banda invertir en carreteres.
Existeix també preocupació pel que passarà en un termini encara no determinat, però curt, amb el manteniment de determinades vies de comunicació com, per exemple, l’autopista. L’increment de trànsit a tots els nivells fa que ja comencin a aparèixer dèficits en el manteniment.
- Així és com has de caminar (segons els nutricionistes) per perdre pes sense esforç
- El truc de la fregona que fa embogir a tothom: les juntes queden impecables
- Pere Guardiola admet que la UEFA només permetrà 9.000 espectadors a Montilivi per la Champions
- El PP proposa una “autopista fiscal” perquè Catalunya sigui la comunitat que pagui els impostos més baixos
- Els metges demanen eliminar-lo dels sopars: té fama de saludable, però no ho és
- «Després d’un any amb fàrmacs antiobesitat es torna al mateix pes»
- Necrològiques , Noticies de Necrològiques - Diari de Girona
- Les pluges augmenten la capacitat dels embassaments per sobre del 18%