«Romancero» arriba a Sitges reivindicant l’Andalusia mística

El director Tomás Peña va presentar ahir al festival una sèrie que proposa un viatge hiperrealista trufat de dimonis, bruixes i criatures sobrenaturals

Belén Cuesta, Ricardo Gómez i Sasha Cócola ahir a Sitges.  | ACN

Belén Cuesta, Ricardo Gómez i Sasha Cócola ahir a Sitges. | ACN / Gemma Sánchez Bonel (ACN). sitges

Gemma Sánchez Bonel (ACN). sitges

La sèrie Romancero es va estrenar ahir al Festival de Sitges presentant la imatge més mística i hiperrealista d’Andalusia. L’última producció d’Amazon Prime Video, dirigida per Tomás Peña, planteja la història de dos joves que escapen de les forces de la llei i de criatures sobrenaturals, fent un viatge ple de dimonis i bruixes. «Voliem aconseguir un equilibri entre l’hiperrealisme i la fantasia», va ressaltar l’escriptor Fernando Navarro. Romancero compta amb un elenc intergeneracional, amb noms com Belén Cuesta, Guillermo Toledo, Sasha Cócola i Ricardo Gómez. Aquest últim ha assegurat que una de les «virtuts» més grans de la sèrie és reconvertir l’Andalusia de l’imaginari col·lectiu en «un univers totalment nou».

Produïda per 100 Balas (The Mediapro Studio, la sèrie gira entorn Cornelia (Elena Matic) i Jordán (Sasha Cócola), dos joves desemparats que fugen de perseguidors místics. La història s’ambienta en l’Andalusia més desèrtica i cruel durant una nit marcada per la bruixeria. Tot i el misticisme i la fantasia, els seus creadors han assegurat que s’hi poden reconèixer els elements icònics dels escenaris més desèrtics del sud de la Península.

Des de la direcció, Tomás Peña va apuntar ahir a Sitges que la seva intenció era traslladar al món de la ficció seriada aquelles les mescles que està habituat a fer a l’audiovisual musical. Per fer-ho, ha apuntat que s’ha inspirat en tres aspectes: el costumisme de clàssics del cinema espanyol, en el thriller nordamericà i en l’anime japonès.

En base a aquests elements, Peña ha dit que es va proposar «estilitzar» un llenguatge «natural» que arribés a tothom. «Voliem evitar una mescla de temes inconnexos», va afegir Fernando Navarro, que va lloar el resultat final. Un dels elements fonamentals de la història, segons els seus responsables, és l’ambientació basada en un escenari «que ja de per si és mitològic».