Salvador Dalí va ser el primer creador postmodern que es va divertir utilitzant i sent utilitzat pels mitjans de comunicació. A diferència de molts companys generacionals, que només acceptaven sortir a la tele a dins d'un documental seriós sobre art, l'home va entendre molt bé la importància de generar titulars, notícies i esdeveniments ?estrambòtics. El festeig de l'artista amb els mass mèdia, que es va allargar fins a les darreres hores de vida, li va donar una visibilitat i una popularitat que el van convertir en una marca global. Les aparents excentricitats del pintor eren conegudes per milers de persones que, paradoxalment, no disposaven de prou capacitat econòmica per comprar-li un quadre.

La Casa Empordà acull aquest estiu Dalí, breaking news, una exposició que ens fa reviure alguns dels episodis mediàtics de l'artista. A través d'un recull de fotografies del fons de l'agència Efe, seleccionades per Robin Townsend, podem descobrir diverses manifestacions d'aquest poliedre humà, que es passejava pels noticiaris amb uns bigotis exagerats i una teatralitat increïble.

Dalí era un tipus força llest. Part de la seva intel·ligència la va destinar a fomentar petits escàndols i pallassades, estirabots i declaracions forassenyades que el van convertir en una celebritat. Al final, el sol fet d'aparèixer en qualsevol lloc, ja el convertia en fet noticiable o fotografiable. El mateix que passa avui amb centenars de cretins que, per desgràcia, no tenen el substrat cultural, el mèrit artístic o la desimboltura desguitarrada del pintor surrealista.