Opinió

Sense ànima, però amb negoci

Com es veurà en l’edició de 2023 del Sónar+D, els sistemes d’intel·ligència artificial i els algorismes d’aprenentatge automàtic són capaços d’estudiar al detall plans i recursos sonors, identificar-ne les parts més rellevants i acoblar-les amb una finalitat determinada en vídeos que, després, tenen milions de visualitzacions a les xarxes socials. L’acabat és impecable i el procediment, rapidíssim. Els detractors els critiquen perquè els falta «ànima», però els seus impulsors recorden que, gràcies a aquests instruments, els internautes es poden centrar en tasques més complexes. Una d’aquestes feines humanes són les transmissions en directe, que durant el confinament per la pandèmia del coronavirus van cobrar una importància que encara es manté. Més enllà del furor pel directe desencadenat per Twitch, els vlogs –vídeo blogs– d’experiències personals estan revitalitzant l’interès per allò que és proper i real en àmbits com l’autoajuda, els viatges, la gastronomia o la bellesa. Les marques, que sempre detecten on és l’audiència, s’hi estan desplaçant per actuar-hi. Això mateix és el que està passant amb els anuncis en vídeo i l’optimització de produccions en clau SEO, per millorar la seva posició en els motors de cerca, sobretot, Google. Fins fa poc, aquestes activitats requerien mà d’obra qualificada i equipament costós; avui, només cal un telèfon i ganes de sorprendre.

Subscriu-te per seguir llegint