Signen un conveni per fomentar l'atenció farmacèutica en el sistema públic de Salut
efe. barcelona
El Servei Català de la Salut (CatSalut) i el Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya (CCFC) han signat aquesta setmana un conveni per desenvolupar projectes destinats a fomentar l'atenció farmacèutica en el marc del sistema públic de Salut a Catalunya.
El CatSalut i el CCFC van assenyalar en un comunicat conjunt que aquest conveni suposa un gran pas per a la integració de la xarxa de farmàcies de Catalunya, permetent que es converteixi en «un punt d'atenció comunitària més dins del Sistema de Salut».
Consideren que l'atenció farmacèutica té «potencial per augmentar de manera important el seu recorregut, sobretot pel que fa a la seva cooperació i integració amb la resta de nivells assistencials».
«Això s'ha posat especialment de manifest en les iniciatives engegades durant la covid-19, en el marc de les quals l'accessibilitat i la capil·laritat de la xarxa d'oficines de farmàcies han reafirmat l'oportunitat d'avançar en la seva integració i consolidació com un element bàsic d'atenció sanitària de proximitat», van destacar. Els projectes en els quals es concreta el conveni estan relacionats amb tres grans àmbits d'actuació: la promoció de la salut i prevenció de la malaltia, l'accessibilitat i coordinació assistencial, i l'atenció i seguiment farmacoterapèutic a pacients amb malalties cròniques.
- «El meu pare era el capellà i la meva mare cantava a la coral»
- Aquest és el passeig marítim més bonic de Catalunya segons National Geographic
- Amb la calor, arriben els mosquits: el remei que s’ha posat de moda per fer-los fora a la nit
- La Seguretat Social es posa seriosa: obliga a tornar la pensió als jubilats que facin això
- Can Pau: un petit negoci que planta cara des de fa 50 anys
- Troben a Font de la Pólvora una plantació de marihuana amb un consum energètic anual com 54 habitatges
- Bones notícies si ets pensionista: pots reclamar fins a 4.000 euros a Hisenda si compleixes aquests requisits
- Catalunya activa aquest 14 d’abril un nou llindar de pluja per anticipar millor les inundacions