Stop C-32 i SOS Lloret demanen la retirada del projecte de pacificació de la C-63

Les entitats critiquen que s'empitjorarà la mobilitat d'una via que hauria de ser d'alta capacitat

Un ram de flors en forma de flamenc homenatja una víctima mortal a la C-63 mentre diversos cotxes circulen per la carretera

Un ram de flors en forma de flamenc homenatja una víctima mortal a la C-63 mentre diversos cotxes circulen per la carretera / Aleix Freixas

ACN

Les entitats Stop C-32 i SOS Lloret de Mar han demanat al Departament de Territori que retiri el projecte de la C-63 que preveu construir tres rotondes per accedir a les urbanitzacions que hi ha entre el municipi i Vidreres. Consideren que el Govern ha d'apostar per fer carrils d'incorporació i carrils centrals de gir, que resoldrien la sinistralitat però no provocarien problemes en la mobilitat. Les dues entitats creuen que les rotondes afectaran negativament en una via "que hauria de ser d'alta capacitat". Així ho afirmen en un comunicat en què aposten perquè sigui un dels principals corredors d'accés al municipi i que connecti amb l'AP-7, l'A-2 i la C-35.

La Generalitat va anunciar que preveia construir tres rotondes d'accés a les urbanitzacions d'Aiguaviva Parc, Lloret Residencial i els Pinars que hi ha a la C-63 en el tram entre Vidreres i Lloret de Mar. Amb aquest projecte, el Govern vol reduir la sinistralitat que hi ha en aquesta via, en molts casos produïda per l'elevada velocitat que porten els cotxes i xoquen amb els veïns que accedeixen a les urbanitzacions.

Ara, les plataformes Stop C-32 i SOS Lloret han demanat al Govern que retiri el projecte. Consideren que aquesta fórmula portaria problemes de mobilitat al municipi i aposten per un projecte alternatiu que passi per un sistema de carrils d'incorporació i carrils de gir centrals (que ja hi són en alguns casos). Aquesta alternativa permetria estendre el model de carrils 2+1 a la C-63, un fet que el Govern va anunciar que estava estudiant.

Per a les plataformes, la C-63 ha de ser el principal corredor d'accés a Lloret de Mar i per això consideren que Territori ha de convertir-la en "una via d'alta ocupació, si cal" per connectar Lloret de Mar amb altres carreteres com l'AP-7, la C-35 i l'A-2.

Si es manté la construcció de les rotondes, les dues entitats creuen que comportarà greus problemes de mobilitat en els mesos d'estiu i caps de setmana, empitjorant els que ja hi ha a dia d'avui. Recorden que les rotondes donen la mateixa prioritat d'incorporació des de les urbanitzacions que al flux de vehicles que transcorren la carretera i això pot generar retencions. Per altra banda, defensen que els carrils d'incorporació no afecten als qui transiten la via, ja que no han de reduir la velocitat i donen seguretat als veïns que s'hi incorporin.