Albert Sáez, nou director general de Continguts de Prensa Ibérica

El fins ara subdirector general de continguts assumeix aquesta responsabilitat, que compaginarà amb la direcció d'EL PERIÓDICO, amb el desafiament d'aprofundir en les estratègies digital i multimèdia del grup i d'avançar en el procés d'integració de les redaccions

Substitueix Isidoro Nicieza que, després de 40 anys de trajectòria a Prensa Ibérica, seguirà lligat al grup durant la seva jubilació com a conseller de Prensa Asturiana

Albert Sáez

Albert Sáez / JULIO CARBÓ

Redacció

Redacció

Prensa Ibérica ha nomenat el periodista Albert Sáez director general de Continguts del grup de comunicació, exercici en què dependrà d'Ainhoa Moll, adjunta a la Presidència i màxima responsable editorial del grup de comunicació. Substitueix en el càrrec Isidoro Nicieza, que es jubila després de 40 anys en llocs d'alta direcció des dels quals ha contribuït al creixement i l'expansió de Prensa Ibèrica i a l'impuls d'una informació de qualitat i amb sensibilitat territorial.

Albert Sáez, que era subdirector general de Continguts del grup fins ara, compatibilitzarà la nova responsabilitat corporativa amb la direcció d'EL PERIÓDICO, diari de referència a Catalunya.

Des de la seva nova comesa, el periodista barceloní impulsarà als mitjans del grup les estratègies digital i multimèdia, la integració de continguts produïts pel conjunt de capçaleres i el desenvolupament de nous formats de narrativa periodística, garantint la qualitat i el rigor que caracteritza els continguts de Prensa Ibèrica en els diferents suports. Sáez assegura que “és un repte apassionant contribuir que els diaris del grup preservin el seu prestigi periodístic a l'era digital i millorin la informació que proporcionen als seus lectors treballant en xarxa”.

Albert Sáez, que compta amb una reconeguda trajectòria professional, és director del diari català des del mes de juny de 2020 i va ser anteriorment responsable de Transformació Digital de la capçalera. Es va incorporar al diari com a director adjunt el març del 2010, després d'exercir durant dos anys com a president del Consell de Govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. Abans va ser director adjunt del diari Avui des del 1998 fins al 2006.

És doctor en periodisme i ha estat professor i vicedegà de la Facultat de Comunicació de la Universitat Ramon Llull. Prensa Ibèrica, que el 29 de desembre passat va adquirir El Correo de Andalucía, ja suma al conjunt del país 27 diaris i gairebé 70 Cròniques locals, a més de diverses revistes. EL PERIÓDICO, La Nova Espanya, Faro de Vigo, Llevant-EMV, Informació, Diario de Mallorca, La Provincia-DLP i El Dia són només algunes de les capçaleres més rellevants del grup.

Amb 2,2 milions de lectors a premsa i revistes i uns 200.000 exemplars, el grup de comunicació és líder en audiència i difusió en diverses autonomies i compta amb un creixent posicionament en suport digital.

A Internet, les seves publicacions freguen els 24 milions de visitants únics i superen els 530 milions de pàgines vistes al mes, fet que el converteix en el primer grup espanyol de comunicació en la categoria d'informació general de GfK Dam (Companyies News Publisher MC).