CRÒNICA

Temps d’autobusos i sense aparcament gratuït a Girona

L’aparcament de Fontajau vessa cada dia de vehicles turístics i l’espai de caravanes de Domeny queda saturat | Desapareix l’estacionament gratuït i alguns estacionament de pagament pengfen el cartell de «complet»

Visitants a la mostra amb els autobusos al fons.

Visitants a la mostra amb els autobusos al fons. / ANIOL RESCLOSA

Tapi Carreras

Tapi Carreras

L’allau de visitants per veure els projectes de Temps de Flors a la ciutat arriba, en gran part, per carretera. Els autobusos desembarquen al nou baixador a tocar de la Copa i marxen a esperar el retorn dels passatgers a l’aparcament del pavelló de Fontajau. Hi ha moments en què deu costar trobar lloc on deixar el vehicle a l’entorn de l’equipament esportiu. Pràcticament, només faltaria que els autobusos es facin dels Marrecs de Salt i facin un castell o entrin a dins del pavelló a fer-se socis de l’Uni o del Bàsquet Girona.

Flors i ciclistes

Alguns autobusos s’hi estaran només unes horetes. Això sí amb càmeres i telèfons mòbils per immortalitzar els muntatges. Si no fan despesa, almenys faran propaganda de la ciutat per les xarxes socials. Tot i que hi ha qui diria que tampoc cal, que entre flors i ciclistes estan apanyats

L’Ajuntament no compta el nombre de vehicles que cada dia passen per Fontajau, però les xifres posarien la pell de gallina. Molts arriben de França o de Barcelona. Però n’hi ha de moltes altres procedències i països. Déu dirà si creuen que hi ha molta flor, molt plàstic o molt de ferro. O si hi ha massa gent. O si molesten als veïns.

Nyus en zel

Al parc Central també hi ha grans grups que surten de les estacions de tren i d’autobusos a la recerca de les flors. Més massa humana cap a la gola del llop. Com nyus en zel creuant el riu. Al Pla de Baix Domeny, l’esplanada destinada a les caravanes està plena a vessar. De fet, vessa. Xarrupa!. Hi ha vehicles que han d’estacionar als carrers de l’entorn. El nou punt per fer baixar els visitants, entre la rotonda del pont de Pedret i el pont de l’avinguda de França no ha suposat cap alteració notòria en el trànsit més enllà del que seria habitual, a excepció de moments puntuals. Alguns conductors de bus han acabat desistint i anant directament a Fontajau. Els grups passatgers passant pels passos de vianants sí que ha provocat algun embús.

Poquet aparcament

No obstant, la policia municipal, que en ocasions és a la zona per ordenar la mobilitat, se sorprenia el primer cap de setmana per les poques incidències que hi havia. Trànsit prou fluid. No té la mateixa percepció el pobre ciutadà que treballa a la ciutat i que cada dia se les empescava per trobar una plaça gratuïta d’aparcament a prop del centre. Aquests dies és impossible. Miracles a Lurdes. Al centre, als estacionaments soterrats de vegades s’il·lumina el cartell de «complet». Per desesperació dels conductors i els que feien cua per entrar. I comença la simfonia de clàxons.

350.000 visitants?

La regidora de Promoció Econòmica, Desenvolupament Local i Turisme i encarregada des de fa anys de l’organització de Temps de Flors, Glòria Plana, explica que la percepció és que més o menys hi ha el mateix nombre visitants que en anteriors edicions. S’ha passat l’equador de la mostra. Plana sí que assenyala que el cap de setmana hi va haver una afluència un xic menor perquè la pluja «va espantar». Però els primers dies laborables han estat massius a les zones «calentes». Sí aquesta sensació es fa real i és similar a l’any passat, s’estaria parlant de 350.000 visitants i un impacte econòmic d’uns deu milions d’euros. Els hostes i hostesses que estan distribuïts en diferents punts del Barri Vell compten les persones que passen per davant seu amb un aparell.

Autobusos aparcats on han pogut.

Autobusos aparcats on han pogut. / ANIOL RESCLOSA

Autobusos aparcats en un lateral del pavelló.

Autobusos aparcats en un lateral del pavelló. / ANIOL RESCLOSA

Un cotxe despistat entre els autobusos.

Un cotxe despistat entre els autobusos. / ANIOL RESCLOSA

Subscriu-te per seguir llegint