Les cues i retencions s'han deixat veure aquest matí en el primer dia d'obres a la plaça del Sol de Figueres on el ministeri de Foment construirà un gran rotonda. L'Ajuntament preveu almenys set mesos complicats per al trànsit i té previstes mesures per reduir al màxim l'afectació. L'obra, a més, coïncideix amb una segona rotonda a l'N-260 a Vilafant a l'enllaç cap a l'estació del TAV.

El nou giratori s'espera que estigui enllestit abans de l'estiu preveient que podria haver-hi un parell de mesos d'endarreriment. Les obres es portaran a terme en quatre fases i tenen un cost d'uns 900.000 euros.

L'obra llargament reïnvindicada se situa a la plaça del Sol on conflueixen l'N-260, la carretera d'Olot, i l'antiga NII, avui avinguda Salvador Dalí amb un intens trànsit de vehicles que accedeixen a la ciutat i la mobilitat interna. En aquest punt el Ministeri de Foment executarà els treballs que suposaran que "deixarà de ser una cruïlla per passar a ser una rotonda", ha expliat l'alcaldessa, Marta Felip que ha especificat que no serà "el concepte clàssic de rotonda" sinó una plaça quadrada que permetrà la mobilitat i el giratori dels vehicles en el quatre cantons". Això esperen que millori la mobilitat en aquesta confluència de carreteres.

L'Ajuntament admet que són conscients que "serà complicada la situaicó del trànsit perquè ens afecta un punt neuràlgic" perquè, a més, "se suma a les obres de la rotonda de Vilafant". Les dues obres són de Foment, però les porten a terme empreses diferents i l'alcaldessa admetia que serà complicada una coordinació perquè cada empresa voldrà complir amb els terminis. Felip ha manifestat que "esperem que siguin set mesos que és el que preveu el projecte".

El regidor de Mobilitat, Francesc Cruanyes, afegia respectes les mesures que s'estan prenent que "s'ha intentat esmorteir al màxim" informant als veïns dels talls que comportarà. Tot i això, "en una obra de l'embargadura d'aquestes poden sortir complicacions" no previstes, ha dit, i es farà "un seguiment constant" "per trobar les solucions que facin que no hi hagi problemes més enllà dels previstos".

Talls i restriccions

En aquest moment i durant la primera fase està previst poder circular per l'N-260 i l'avinguda Salvador Dalí -en un dels dos carrils-, tot i que hi ha restriccions en alguns punts de la calçada. El carrer Manuel Falla quedarà restringit als veïns. La resta del trànsit es desviarà pel carrer Empordà.

El Ministeri de Foment executarà les demolicions de les estructures de la plaça, voreres i treballarà en el nou paviment en el sector central durant els tres primers mesos. La resta dels treballs de la tercera fase i quarta fase consistiran en els acabats, una illeta triangular al primer tram de l'avinguda Dalí i la senyalització. Al llarg de l'obra aniran canviant les afectacions.