Durant tres dies Blanes s'ha omplert de visitants amb motiu de la cinquena edició del Blanes 12. Una acció promocional que té per objectiu posicionar el municipi com a ciutat comercial, turística, familiar, esportiva i cultural.

L'edeveniment, celebrat el cap de setmana, ha estat valorat de manera molt positiva per la regidora de Promoció de la Ciutat, Turisme, Fires, Comerç i Empresa, Dafne Galvany. "Hem revalidat l'objectiu d'aconseguir que durant un cap de setmana la vila bullís d'activitats, amb ofertes, promocions i descomptes a les botigues. Es tracta de posicionar-nos com a ciutat comercial, turística, familiar, esportiva i cultural, i ho hem aconseguit", va apuntar Galvany.

L'acció promocional ha comptat amb el suport de 80 empreses i establiments, s'han organitzat 55 activitats, i s'han comptat per milers el nombre de persones, vilatans i visitants, que han gaudit l'experiència, que oferia un ampli ventall de possibilitats a l'abast de tothom. La Shopping Night de divendres a la nit va culminar el primer de tres dies carregats de sensacions i possibilitats de passar una estona entretinguda.

Canvi d'orientació el 2017

Malgrat el balanç positiu que es fa de l'experiència, Dafne Galvany va recordar que "fins ara Blanes 12 ha funcionat molt bé, però hi ha diversos aspectes que ens agradaria treballar per millorar-ho encara més. Estem satisfets, però també creiem que ha arribat el moment d'aturar-se, reflexionar i reinventar-nos".

La regidora de Promoció de la Ciutat es refereix a qüestions com ara aconseguir una major implicació del teixit empresarial, sobretot pel que fa a establiments d'allotjament. Un altre front que es vol explorar és el mateix plantejament de la filosofia del Blanes 12, entès com un llarg cap de setmana que comença el divendres a la nit amb la Shopping Night.

En aquest darrer sentit, Dafne Galvany també va avançar que està previst fer una trobada per fer balanç sobre com ha anat l'edició d'enguany i després fer una valoració amb les principals parts implicades.

"Blanes 12 no seria possible sense sumar els esforços d'empreses, establiments, comerços i patrocinadors però, sobretot i en especial, de l'Associació de Botiguers de Blanes Centre, el principal impulsor".

Respecte els ingredients del 5è Blanes 12 destaca la novetat que enguany s'ha incrementat l'activitat musical i artística al carrer. Això s'ha aconseguit principalment distribuint arreu del centre de la vila diversos escenaris a peu de carrer on hi ha hagut música per complaure tots els gustos, a banda de l'entarimat de la plaça dels Dies Feiners, on també hi ha hagut una àmplia oferta escènica.

Per últim, la regidora també va remarcar la importància d'haver pogut comptar amb les entitats del municipi, que s'han bolcat a l'hora d'oferir actuacions i activitats.