Els alcaldes del Baix Empordà reclamen més freqüència d’autobusos

Proposen millores al transport públic per carretera, incloent-hi la introducció del servei a demanda digitalitzat «Clic.cat» a Torroella de Montgrí, la Bisbal d’Empordà i Sant Jordi Desvalls 

Una imatge d’arxiu de l’estació de Palafrugell.

Una imatge d’arxiu de l’estació de Palafrugell. / Ajuntament de Palafrugell.

Tony Di Marino

Tony Di Marino

Els alcaldes del Baix Empordà reclamen més freqüència del servei de bus a les seves localitats. Aquesta demanada va sorgir durant la sessió ordinària del Consell d’Alcaldies, celebrada el passat dilluns 19 de febrer. Un dels punts forts de la reunió va ser la presentació d’un estudi del Transport a la Demanda (TAD) a la comarca. Aquesta investigació inclou la introducció de nous serveis digitalitzats «Clic.cat» a les localitats de Torroella de Montgrí, la Bisbal d’Empordà, i Sant Jordi Desvalls, així com l’increment de la freqüència de les línies existents, com per exemple les de Girona - l’Escala, Begur - Palafrugell, i la millora de la línia de circumval·lació de les Gavarres. Segons van explicar des del Consell Comarcal, «aquestes propostes pretenen millorar l’accessibilitat i la freqüència del servei».

L’objectiu de l’estudi, la presentació del qual va ser a càrrec d’Oriol Martori, el director general de Transports i Mobilitat; Benjamí Cubillo, el subdirector de Transports i Mobilitat; Sergi Albrich, el director dels Serveis Territorials del departament de Territori a Girona i Albert Carenys Adell, el cap del Servei Territorial de Transports de Girona, és «garantir que tots els municipis disposin d’un servei de transport públic que s’ajusti adequadament a la seva demanda», asseguren des del Consell Comarcal. A més, també esmenten que «es busca establir que tots els municipis de la comarca disposin, com a mínim, d’un accés mitjançant transport públic als seus Centres d’Atenció Primària (CAP) o als Centres Sanitaris de referència». D’aquesta manera, des del consistori preveuen «millorar de manera integral la connexió entre els municipis i la seva capital comarcal, així com amb altres localitats de referència dins de la mateixa comarca o de comarques adjacents».

D’altra banda, el consorci no nega la possibilitat d’incorporar el servei «Clic.cat» a municipis més petits, tot i que «dependrà de la Generalitat», afirmen.

La Generalitat va informar a finals del 2023 que el transport a la demanda «Clic.cat» havia transportat 42.500 passatgers des de la seva posada en marxa ara fa quatre anys, arreu de les quatre comarques gironines on està present (Ripollès, Pla de l’Estany, el Gironès i la Garrotxa). 

Concretament a la Garrotxa, el transport públic que circula per la comarca va comptabilitzar un total d’1.146.629 viatgers en els nou primers mesos d’integració tarifària a l’Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) de l’Àrea de Girona; és a dir, des del 17 d’abril fins al 31 de desembre de 2023. Unes xifres que suposen un augment del 18,32% respecte al mateix període de 2022, quan es van registrar 969.132 viatgers i a les quals aspira a arribar la comarca del Baix Empordà.