Després de l'arrencada de l'any passat, aquest serà el curs de la concreció dels projectes d'Escola Nova 21, amb la recerca de propostes concretes de transformació en cadascun dels centres que hi participen. La feina es realitzarà amb les prop de 500 escoles i instituts que formen les 61 xarxes locals d'aprenentatge col·laboratiu que s'han organitzat arreu de Catalunya, tot buscant la participació de la comunitat educativa i, sobretot, de les famílies.

Pel que fa a les comarques gironines, aquestes xarxes s'estructuren al voltant del col·legi Cor de Maria i El Morrot, d'Olot; les escoles Àgora, Annexa-Joan Puigbert, Balandrau, Carme Auguet, Dr. Masmitjà, Pericot i Maristes, de Girona; Aldric, de Cassà de la Selva; Bac de Cerdanya, d'Alp; Casa Nostra, de Banyoles; Carme Guasch i Escolàpies, de Figueres; Carrilet i Vedruna, de Palafrugell; l'escola de Bordils; Doctor Arruga, de Begur; Empordanet, de la Bisbal d'Empordà; Frigolet, de Porqueres; Guillem de Montgrí, de Torroella de Montgrí; Josep Peñuelas del Río; de la Jonquera; La Farga i Escola Pia, de Salt; La Vila, de Palamós; Lacustària, de Llagostera; Salvador Espriu, de Vidreres; Sant Esteve de Guialbes, de Vilademuls; de Vall-llobrega; La Salle, de Santa Coloma de Farners; Nou de Quart, de Quart; Sant Jordi, de Sant Julià del Llor i Bonmatí; Santa Maria, de Blanes; Vedruna, de Ripoll; i la Zona d'Escolarització Rural (ZER) La Cerdanya, de Llívia.

Abans de posar fil a l'agulla, el curs ha arrencat amb trobades prèvies per definir estratègies. La directora de Xarxes del programa Escola Nova 21, Marina Gay, explica al web del projecte que la seva metodologia ha de permetre «resoldre reptes concrets a partir de l'observació, l'anàlisi i el disseny de les accions que permetin progressar en el canvi». D'altra banda,els últims mesos, una comissió ha elaborat una eina anomenada «rúbrica de canvi» per a l'autoavaluació del centre.