Invertiran 11,2 milions d’euros als ports de la Costa Brava fins al 2027

Roses i Palamós concentren prop del 40% de les inversions de Ports de la Generalitat a la Costa Brava

Imatge d'arxiu del Port de Roses

Imatge d'arxiu del Port de Roses / Ports de la Generalitat

Ports de la Generalitat, que preveu una inversió de 30 milions d’euros fins als 2027 en els ports que són de competència de la Generalitat. A les instal·lacions de la Costa Brava s’hi executaran projectes per valor d’11,2 milions d’euros. Els ports de Roses i el Palamós seran els que rebran més inversions. «El nostre objectiu és incrementar el compromís ambiental dels ports, la promoció de la seva activitat i la seva integració al territori, a les trames urbanes», va dir la consellera de Territori, Ester Capella.

Distribució de les inversions als ports gironins

Inversions als Ports de la Costa Brava 2024-2027

Inversions als Ports de la Costa Brava 2024-2027 / Ports de la Generalitat

La directora general de Ports de la Generalitat, Annabel Moreno i Nogué, va explicar que el Pla dona prioritat a la inversió en infraestructures per reforçar la protecció i el recer dels ports i per adequar aquestes infraestructures portuàries a l’emergència climàtica, així com a accions per mitigar la petjada ecològica. El segon segment d’inversió ha de potenciar la sinergia port-territori, millorant la connexió i integració entre els ports i les ciutats i creant espais comuns d’ús públic que facilitin l’intercanvi d’activitats i fomentin la dimensió social dels ports. Altres capítols d’inversió aniran destinats al suport al sector pesquer; la promoció de la nàutica esportiva i d’esbarjo, l’impuls al sector comercial i al transport de viatgers i l’impuls al sector industrial i tècnic de drassanes i varadors.

Aquest és el detall de les inversions a tots els ports de la Costa Brava

Inversions al Port de Llançà 2024 2027

Inversions al Port de Llançà 2024 2027 / Ports de la Generalitat

Inversions al port del Port de la Selva 2024 2027

Inversions al port del Port de la Selva 2024 2027 / Ports de la Generalitat

Inversions al Port de Roses 2024 2027

Inversions al Port de Roses 2024 2027 / Ports de la Generalitat

Inversions al Port de l'Escala

Inversions al Port de l'Escala / Ports de la Generalitat

Inversions al Port de l'Estartit

Inversions al Port de l'Estartit / Ports de la Generalitat

Inversions al Port de Palamós

Inversions al Port de Palamós / Ports de la Generalitat

Inversions al Port de Sant Feliu de Guíxols

Inversions al Port de Sant Feliu de Guíxols / Ports de la Generalitat

Inversions al Port de Blanes

Inversions al Port de Blanes / Ports de la Generalitat

La directora general de Ports de la Generalitat, Annabel Moreno, recorda que Ports de la Generalitat s'autofinança a través de diverses vies, com les taxes i tarifes per servies; les taxes i cànons per a concessions i autoritzacions administratives; l'alineació d'actius fixes; crèdits, préstecs i altres operacions financeres, subvencions i transferències i productes de règim sancionador. Els ingressos són de caràcter finalista i es destinen a la inversió de les infraestructures portuàries.

Uns 14.000 amarradors a la Costa Brava

Actualment, a partir de dades de finals de desembre, Ports de la Generalitat disposen de 27.439 amarradors, dels quals 1.788 es gestionen de forma directa. Una quarta part, a més, tenen una eslora inferior als vuit metres i la meitat es concentra en ports de la Costa Brava.

Pel que fa la vessant de les mercaderies i el sector pesquer, durant el 2023 va moure 1,2 milions de tones i va rebre 179 vaixells, va donar servei a 582 embarcacions pesqueres de 15 llotges, que en total van registrar 14.814 tones de peix amb un valor de venda de 81,2 milions d'euros; i a 52.396 creueristes i 287.644 passatgers de vaixells turístics locals.

Dees del punt de vista industrial els ports que van concentrar més activitat -un 80% del total- van ser els d'Arenys de Mar (33%), Sant Feliu de Guíxols, l'Escala i La Ràpita -tots ells amb un 12%- seguit de Roses (11%).