Diari de Girona es renova i canvia el disseny de l’edició impresa

Setze capçaleres del grup Prensa Ibérica renovaran la seva imatge en els pròxims mesos

S’aposta per noves tipografies i s’eliminen filets i requadres

Dos exemples del nou disseny de l'edició en paper de Diari de Girona.

Dos exemples del nou disseny de l'edició en paper de Diari de Girona. / Redacció

Redacció

Redacció

Diari de Girona canvia avui el disseny de l’edició de paper en el marc d’un projecte de les capçaleres de Prensa Ibérica per renovar la seva imatge i implantar un disseny comú.

La nova edició de paper serà més neta ja que s’eliminen la majoria de filets i requadres de separació, tant en interiors com en portada, donant una millor jerarquia als continguts. També canviaran les tipografies. La tipografia Merriweather, present en el cos de text d’El Periódico, es trasllada a la resta de diaris del grup. La titulació serà en Fira Sans, una font moderna, d’ús lliure i amb personalitat. Ambdues suposen una transició suau respecte a les que s’usaven fins ara.

El vermell continuarà sent el senyal d’identitat de Diari de Girona. Les pàgines de Cultura i Societat presentaran una variant més fina de titulació però mantenen el color de la resta de la publicació. S’introdueixen elements de color en els títols com a element d’èmfasi. Mentrestant, la secció d’Esports, seguirà apostant pel taronja tindrà una variant més gruixuda de la tipografia.

A més, hi haurà nous criteris i pautes de distribució dels elements gràfics, de titulació i de suport per a facilitar la lectura i l’harmonia dels dissenys. Totes les capçaleres comptaran amb els mateixos elements de titulació i peces.

Finalment, la secció d’Opinió serà modular on s’oferiran diferents variants i models d’articles d’opinió perquè cada capçalera construeixi les pàgines en funció de les seves necessitats, amb extensions estandarditzades que permetin la publicació d’aquells articles que siguin comuns a diversos o tots els diaris.