El Memorial Pere Rodeja reconeix la llibretera olotina Irene Bonet i Xavier Antich
Els guardons del Gremi de Llibreters de Catalunya s'entregaran el 22 de gener a Girona

La llibretera Irene Bonet. / DdG

Irene Bonet, de la llibreria Drac d'Olot, i el president d'Òmnium Cultural, Xavier Antich, són els guanyadors de la tretzena edició del Memorial Pere Rodeja. Els llibreters catalans entregaran el reconeixement, que porta el nom del llibreter gironí Pere Rodeja i Ponsatí, el pròxim 22 de febrer a Girona.
El Gremi de Llibreters de Catalunya ha decidit concedir el reconeixement al llibreter a Irene Bonet (Olot, 1979), que acaba de celebrar els cinquanta anys de la llibreria Drac d'Olot. El jurat format per Guillem Terribas, Anna Vilanova, Lluís Morral, Anna Guitart i Ester Pujol, amb Marià Marín, actuant de secretari amb veu però sense vot, destaca de Bonet que és "al capdavant d'una llibreria que hi és sempre", acompanyant els lectors des de fa generacions.
Pel jurat, Drac és "una llibreria nascuda d'una idea i un esperit de servei al país, al bell mig de la capital de la Garrotxa, fent teixit a la ciutat fins a esdevenir la referència de la comarca i més enllà", amb "50 anys de fidelitat a aquell esperit originari, gràcies "a una actitud de creixement i posada al dia constants, i a la generositat d'un canvi generacional que n'ha continuat el compromís".
Pel que fa al premi a la divulgació del món dels llibres i les llibreries, que en altres edicions ha recaigut en escriptors com Rafel Nadal i Josep Maria Fonalleras o periodistes com Anna Guitart o Marc Giró, destaca en aquesta edició la tasca de Xavier Antich (la Seu d'Urgell, 1962). Fill de mestra i de llibreter, doctor en Filosofia, professor de la Universitat de Girona i president d'Òmnium Cultural, Antich té, pel jurat, una especial cura a l'hora de transmetre l'amor pel llibre.
"Sempre que en té l'oportunitat insisteix en la importància de llegir, de l'experiència de la lectura, de l'entusiasme pels llibres. Una actitud que es tradueix en tota la seva activitat professional, educativa i de comunicació, i que abraça des de les xarxes socials fins al compromís, com a bon lector que és, envers la literatura, la seva funció de cohesió social, l'estima a les llibreries i el compromís fidel a la llengua", recull l'acta del jurat.
- Vilamalla imposa multes de 3.000 euros cada quinze dies a Primafrio fins que no cessi l'activitat
- Les matrícules canvien aquest juliol: aquestes són les noves lletres que començaran a veure’s als cotxes
- ¿Se suspèn la final del Mundial 2026 entre Espanya i l’Argentina? Així està la situació
- Experts en climatització i arquitectes coincideixen: El truc que pot refrescar més casa teva sense gastar ni un euro més
- L’Hospital de Figueres incorpora una tècnica innovadora per realitzar la cirurgia de fimosi d’una forma més precisa i àgil
- Mor Domènec Espadalé, expresident de la Cambra de Girona i empresari garrotxí
- Necrològiques del 17 de juliol de 2026
- Els Agents Rurals intensifiquen la vigilància per mar a les illes Medes, el cap de Creus i el litoral de l'Empordà
