Seat planteja un nou ERTO que pot afectar prop de 1.300 treballadors

Pot oscil·lar diàriament entre 482 i 1.276 treballadors, segons la disponibilitat de microxips

X PEREZ /G ubietO. barcelona

Seat torna a plantejar als sindicats un nou expedient de regulació temporal (ERTO) per als treballadors, fins que no millori la crisi mundial de semiconductors. La falta de microxips afecta la producció de vehicles i això fa que l’empresa consideri la implementació d’aquesta mesura, que oscil·larà diàriament entre 482 i 1.276 treballadors.

La primera reunió amb els sindicats va tenir lloc dimarts a la tarda i s’hi van establir les bases del nou ERTO, que busca una solució flexible al problema. Es van presentar mesures organitzatives i productives, i es va tractar el pla social que l’acompanyarà. Es dona la circumstància que els nivells de demanda de vehicles de Seat i Cupra se situen en xifres prepandèmia, i per això la companyia està obligada a no perdre ni un cotxe de producció. Les mesures plantejades afecten bàsicament les línies de producció. A la línia 1, d’Ibiza i Arona, es planteja la reducció de mig torn de producció. A la línia 2, de León i Cupra Formentor, s’aplicarà la mesura segons la disponibilitat de semiconductors, mentre que la línia 3, d’Audi 1, operarà amb normalitat.

A la planta de Martorell, que ja va haver de tancar a l’estiu per manca de semiconductors, la reducció temporal de la producció tindrà una afectació màxima diària d’entre 322 i 1.076 empleats. La intenció de la companyia és que la reducció d’ocupació es cobreixi amb voluntaris i si, no s’ocupen les places, de forma rotatòria entre la plantilla.