Denuncien Ryanair i cinc companyies més per cobrar l'equipatge de mà als aeroports catalans

L'organització ha portat aquests "cobraments abusius" davant l'Agència Catalana del Consum

ACN

L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha denunciat sis companyies àeries per cobrar suplements per l'equipatge de mà als aeroports catalans. L'OCU ha portat aquests "cobraments abusius" de les companyies Aegean Airlines, Finnair, Norwegian Air Shuttle, Ryanair, Singapore Airlines i Vueling davant l'Agència Catalana del Consum. L'organització de consumidors alerta que aquestes línies aèries imposen el cobrament d'un suplement per l'equipatge de mà als viatgers que surten dels aeroports catalans i que això pot encarir el cost del trajecte fins a 75 euros per passatger. "Hi ha casos que resulta més econòmic facturar l'equipatge que portar la maleta de mà a bord", ha assenyalat l'OCU aquest dilluns a través d'un comunicat.

"Aquest càrrec addicional i l'estratègia tarifària incompleixen la normativa en vigor aplicable, és contrària a les bones pràctiques i totalment abusiva per als drets dels passatgers reconeguts a l'article 97 de la Llei de Navegació Aèria", ha enumerat l'organització de consumidors. "I genera un greu desequilibri de prestacions entre el passatger i la companyia, en perjudici del consumidor", ha puntualitzat l'OCU, que ha recordat que existeixen sentències contràries a aquesta pràctica tant del Tribunal de Justícia de la Unió Europea com dels Jutjats Mercantils espanyols. Per això, l'OCU ha sol·licitat a l'Agència Catalana del Consum que iniciï un procediment d'inspecció a aquestes sis companyies sobre aquestes pràctiques i "imposi la sanció corresponent".

Fons de Singapore Airlines han volgut precisar que "sota cap concepte" l'aerolínia cobra als seus passatgers per l'equipatge de mà i que permet que es portin gratuïtament una o dues maletes de cabina de set quilos cadascuna i de màxim 115 centímetres. A més, Singapore Airlines permet facturar de 25 a 30 quilos sense recàrrec en bitllets de classe turística. Segons les mateixes fons, l'article barreja conceptes que "no tenen relació amb el cobrament de l'equipatge de mà", com els canvis de vol, la prioritat en l'embarcament o la selecció de seient.