David Casellas (Red Points): “Hem d’animar el talent del nostre territori”

La jornada de presentació a Girona del suplement “Actius” ha comptat amb una taula rodona que ha debatut sobre la transformació de l’economia gironina

Llardén (Enagás): El model energètic espanyol “li ha donat al país una seguretat de subministrament que uns altres no han tingut”

Miquel Cornellà de la Cruz

Miquel Cornellà de la Cruz

Prensa Ibérica, Diari de Girona i El Periódico han presentat aquest divendres a l’Hostal la Gavina de S’Agaró, espai històric de la vida social de la Costa Brava, la presentació de la publicació d’informació econòmica “Actius”.

“Actius” s’ha presentat sota el marc de la jornada “Girona, una economia en transformació” que, per mitjà de diàlegs i taules rodones, ha debatut sobre l’estat actual i de futur de l’economia gironina. L’acte ha comptat amb la presència de destacats actors de l’economia del territori.

Precisament, una d’aquestes taules rodones ha girat entorn de la transformació de l’emprenedoria gironina. Moderada per Oriol Puig, subdirector de Diari de Girona, la taula rodona ha comptat amb les intervencions d’Amara Camafreita, directora de Grans Empreses de Banc Sabadell a Girona; Jaume Sanabras, president i fundador de Marlex, Miquel Àngel Bonachera, conseller delegat d’AB Biotics, i David Casellas, cofundador de Red Points i CRO de Borneo.

La taula rodona ha començat amb la intervenció de Miquel Angel Bonachera que ha volgut destacar la importància dels mercats de valors, ja que "és l’única manera de posar en valor una companyia".  Alhora, ha explicat que, en el seu cas particular, “cada cop que ens hem proposat un projecte, si no és cotitzable, no hi hem entrat.”

 En el torn de David Casellas, el directiu ha posat èmfasi en la idea de "conceptualitzar" i la importància del conceptualitzador, “un perfil necessari a qualsevol empresa, ja que et permet passar d’una idea a un negoci”. En aquest sentit, ha pronunciat una màxima que sempre aplica en els seus futurs negocis: “L’èxit d’una idea empresarial ha de poder ser entesa per la teva àvia.” Per finalitzar, ha enumerat els factors que generen l’èxit: “Trobar l’empresa correcta, que hi hagi un mercat madur i que el teu producte connecti amb les persones”.

La intervenció d’Amara Camafreita ha girat entorn de la tasca d’un actor econòmic com el Banc Sabadell en el moment de potenciar les startups. “S’ha d’entendre des de zero a aquests emprenedors per tal que aconsegueixin l’èxit, acompanyar-los en tot el procés de la vida empresarial. I com ho fem? Doncs amb un equip d’especialistes que entenen cada sector al detall. Des de l’inici d’aquesta aposta pel departament d'emprenedoria del Sabadell, ja són 75 els casos d’èxit amb diverses startups.

Finalment, Jaume Sanabras, ha recalcat que “sense l’observació del territori, no pot existir èxit”. L’empresari gironí ha destacat la finalitat, per exemple, del Fòrum Carlemany on “l’objectiu és compartir coneixement entre els equips directius i afavorir el creixement de tot aquest teixit empresarial. Ha conclòs que “després de tot aquest temps, les empreses gironines "funcionen molt bé”.

Per cloure la taula rodona s’ha debatut sobre la importància dels equips de treball en les empreses. Tots els ponents han coincidit que “sense un bon equip de treball no hi ha èxit”, i que “al talent del nostre territori, se l’ha d’animar.”