Jaume Juher: “Hem obert una filial a Corea i volem tenir més presència a l’Àsia”

El president de Briolf Group valora els 55 anys de Roberlo, empresa gironina que s’ha expandit a Itàlia i ara té com a objectiu l’Àsia

Jaume Juher

Jaume Juher / La Factoria

Jaume Juher, president de Briolf Group, és el protagonista del capítol 21 de Girona Valley, el podcast de Diari de Girona i l’agència de comunicació digital La Factoria dedicat a les idees, la innovació, el talent i l’empresa a la demarcació de Girona. Briolf Group és un conjunt d’empreses que neix al voltant de Roberlo, que just aquest any ha complert el seu 55è aniversari. Roberlo és una companyia d’èxit, que ha progressat molt en els darrers temps i que cada vegada és més internacional: el Brasil, Anglaterra i els darrers anys, a Itàlia, on precisament radiquen els seus orígens. La companyia té 40 filials i més mil treballadors.

En conversa amb Eduard Batlle, Juher recorda els inicis del Roberlo i del gran canvi experimentat al final de la dècada dels 90, quan van voler continuar com empresa des de Girona i es va descartar la possibilitat de fusionar-se o vendre’s a companyies més grans. El president de Briolf Group té una capacitat innata com a comercial i això ha permès que Roberlo s’hagi anat expandint a l’estranger. “No, no… no em crec un gran comercial, però si que és veritat que m’agrada, m’agrada explicar el nostre projecte i m’encanta crear per fer créixer les coses”, admet Juher.

Ara, amb la tercera generació dels Juher al capdavant de l’empresa, el president de Briolf Group destaca que el millor consell que pot donar és que “escoltin molt i una cosa que jo sempre he practicat, que és aquella que ‘a l’oficina o a la fàbrica no passa res’. No cal estar-hi gaire perquè allà no sol passar mai res. Les coses passen a fora, les oportunitats són a fora i que, per tant, que escoltin, que parlin i que com més gent coneguin, millor. I això no només ho trasllado en ells sinó, en general, a tota la gent que treballa amb nosaltres.”  

Respecte als reptes de futur, Roberlo té elaborat un pla estratègic “motivador”, del 2022 al 2026, i amb uns objectius de creixement molt clars: “doblar la dimensió de la companyia a l’any 2026. Però creiem que el 2024 ja ho aconseguirem”, avança Juher. Amb relació a l’expansió, Roberlo ja ha obert una filial a Corea i té l’assignatura pendent expandir-se a l’Àsia, una vegada ja té cobert “completament” el continent europeu i americà.