MJN-neuro es prepara per vendre a 32 països d’Europa

L’start-up gironina impulsa el seu auricular que alerta d’una crisi d’epilèpsia a cinc països

Una noia amb el dispositiu MJN-Seras, l'auricula que alerta d'una crisi d'epil·lèpsia.

Una noia amb el dispositiu MJN-Seras, l'auricula que alerta d'una crisi d'epil·lèpsia. / MJN-NEURO

Joel Lozano

Joel Lozano

L’start-up gironina MJN-neuro es prepara per comercialitzar a 32 països d’Europa el seu auricular que alerta d’una crisi d’epilèpsia. La companyia de Blanes ja va estar venent el seu producte durant un any, però va optar per redefinir la seva estratègia a través d’un compromís amb una empresa farmacèutica per distribuir a 32 països europeus. «Hem fet molt màrqueting i difusió a les xarxes i ara estem treballant en la recomanació dels metges. Estem fent un assaig clínic a Regne Unit, Alemanya i Espanya, a un total de 150 persones, per poder mostrar la viabilitat del producte en entorn real, fora de l’hospital», explica el CEO i fundador de l’empresa, David Blánquez.

L’empresa va néixer com «un projecte personal», afirma Blánquez, ja que la seva filla, Marina, pateix aquesta malaltia des de petita. Amb aquest auricular, denominat MJN-SERAS, «donem una alerta al pacient i aquest pacient es pot posar en seguretat i evitar accidents i lesions com podria ser caure per les escales», exemplifica Blánquez. «L’auricular llegeix l’activitat elèctrica del cervell i a través d’intel·ligència artificial troba els patrons que preveuen la crisi», afegeix.

Aquesta eina pretén facilitar el dia a dia de totes aquelles persones que tenen epilèpsia, una malaltia que avui té un especial reconeixement amb el Dia Internacional de l’Epilèpsia.

Amb la nova estratègia, la intenció de MJN-neuro és començar a vendre el producte a finals d’aquest mateix any o principis del 2025 a Espanya, Alemanya, França, Itàlia i el Regne Unit i un any més tard la resta de països europeus.

Altres malalties

La companyia blanenca va ser fundada el 2014 i actualment compta amb una plantilla de 12 treballadors, la majoria d’ells enginyers. El seu primer projecte de producte sanitari és aquest auricular, però David Blánquez explica que «hem vist aplicacions en alzheimer, Parkinson i altres malalties i de mica en mica desenvolupem altres productes».

De fet, des de fa uns anys, la firma treballa en el projecte Dreamer, un dispositiu que facilita la detecció precoç dels símptomes de la malaltia de l’alzheimer. L’eina detecta els signes encara que aquesta patologia es trobi en la fase preclínica. «Estem parlant d’un any o un any i mig abans dels símptomes grans de l’alzheimer, per tant, és important si podem guanyar aquest temps», relata el CEO de MJN-neuro. «Aquesta funcionalitat de previsió per a millorar la qualitat de vida de la persona afectada per la malaltia va ser el principal objectiu amb què vam crear el dispositiu, ja que una detecció a temps és clau per conservar la capacitat cognitiva el màxim de temps possible», afegeix.

MJN-neuro també espera comercialitzar aquest producte a finals del 2024 o a principis de l’any que ve. A més, la companyia gironina preveu obrir una ronda de finançament que serveixi per poder entrar en els pròxims anys al mercat dels Estats Units.

Subscriu-te per seguir llegint