Què fem amb els alumnes assetjadors?
Entendre el context de l’estudiant que assetja, fer que la seva família confiï en el centre educatiu i establir límits ferms són tasques fonamentals per a erradicar la violència de les aules
Olga Pereda
Qualsevol manual de paternitat inclou l’expressió ‘gestionar la frustració’ com un pilar fonamental de l’educació dels fills. Lluny de ser un mantra de l’anomenada criança conscient, gestionar la frustració és una de les tasques més importants que tenen els pares i les mares. Per què? «No saber controlar la impotència és el primer motor de l’agressivitat en nens, nenes i adolescents», explica Alejandro Rodrigo, expert en intervenció social i educativa amb menors i autor de Com prevenir conflictes amb els adolescents. Que un xaval tingui límits clars i sàpiga gestionar la seva frustració (entendre i assumir sense violència que està enfadat perquè vol alguna cosa i no ho té) és fonamental per a prevenir i combatre el ‘bullying’, ja sigui físic, verbal o digital. Ara bé, què fem amb els menors assetjadors? Com se’ls recupera? Què es pot fer perquè molts xavals deixin de naturalitzar la violència?
Per llegir l'article sencer a El Periodico de Catalunya, del mateix grup editorial que Diari de Girona, seguir l'enllaç.
Subscriu-te per seguir llegint
- Vox desplega una pancarta al pont de Pedra de Girona en contra del retorn de Puigdemont a Catalunya
- La relació amb el City variarà
- Viatge llampec de Victoria Beckham a la Costa Brava
- Els metges demanen eliminar-lo dels sopars: té fama de saludable, però no ho és
- Necrològiques , Noticies de Necrològiques - Diari de Girona
- Unes 400 persones es mobilitzen a Banyoles per reclamar que no es tanqui l'escola Camins
- Els millors plans per gaudir d'un gran cap de setmana a les comarques gironines
- Viure amb lipedema, la malaltia de les dones que només s'engreixen: "Em vaig sentir alliberada quan vaig saber per què guanyava tants quilos