28 de maig de 2013
28.05.2013

Roberlo de Riudellots aposta per créixer en el mercat xinès

28.05.2013 | 07:41
Jaume Juher, conseller delegat.

Roberlo, amb seu a Riudellots de la Selva, aposta amb força per entrar a la Xina. Dedicada a la fabricació i comercialització de productes pel repintat i la reparació en el sector de l'automòbil, Roberlo ha impulsat un seguit d'accions per posicionar-se en aquest mercat.
Roberlo va començar l'any amb la contractació del seu primer agent comercial xinès. Després d'una formació a les instal·lacions de Riudellots de la Selva continua fent la seva feina comercial a la Xina, on fa d'enllaç entre els importadors i la seu central.
Una altra actuació fou l'obertura d'una oficina comercial a Hong Kong, des d'on s'atén al mercat xinès i també les relacions comercials amb clients de països asiàtics com Corea del Sud, Indonèsia, Malàisia o Filipines.
A part d'això, durant el mes d'Abril Roberlo va participar a la fira internacional Auto Mantenance & Repair (AMR) que se celebra anualment a Pequín. Amb més 55.000 visitants, aquesta fira és considerada la més important d'Àsia i la tercera de tot el món dins del sector. L'empresa gironina va assistir-hi amb un estand, on va aprofitar l'ocasió per presentar la seva nova imatge corporativa.
Finalment, Roberlo ha traduït completament la pàgina web www.roberlo.com a la llengua xinesa.
Els responsables de la companyia, liderada per Jaume Juher, assenyladen que l'aposta per la Xina "es va decidir després de col·laborar durant diversos anys amb importadors xinesos i detectar un cert arrelament dels seus productes en aquest mercat".
Roberlo és una empresa familiar que es dedica des de fa més de 40 anys al desenvolupament i comercialització de productes per a l'automòbil, però també per a la construcció, la indústria i el bricolatge.
Actualment, la companyia factura uns 46 milions d'euros i dóna feina a 300 treballadors a les plantes que tenen a Riudellots, Santa Cristina d'Aro, Brasil i Rússia.
Roberlo va assolir l'any 2012 la major quota de vendes a l'exterior de la seva història, un 75% de la factruació venia dels mercats internacionals.
La companyia assenyala que el procés d'internacionalització no s'atura i que ha tancat el primer quadrimestre de l'any amb un increment de la facturació del 10% respecte al mateix període del 2012 i que ja exporta el 80% de la seva producció.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook