Si existeixen uns pilars bàsics en la figura del mediador d’assegurances aquests són de ben segur la proximitat i la confiança. Amb aquests actius es presenten els mediadors d’assegurances en un moment en què la seva actuació ha estat fonamental durant la crisi sanitària. De fet van ser considerats un servei essencial durant l’estat d’emergència.

El sector viu un bon moment i ho demostra el fet que la distribució d’assegurances a través de mediadors en el mercat espanyol ha crescut un 7,2 per cent. Una xifra que el president del Col·legi de Mediadors d’Assegurances de Girona, Jordi Triola, explica amb optimisme, satisfacció i orgull. «Quan semblava que els mediadors tendien a reduir-se, en aquests moments alguns estudis diuen tot el contrari i certifiquen un creixement». Triola considera que la proximitat en la feina d’un mediador, corredor i agent d’assegurances és «essencial». Evidentment, hi ha molta competència en el sector però Jordi Triola té molt clar que la gent busca mirar-se als ulls i el tracte personal i no pas una línia directa o un telèfon 900.

El president dels mediadors d’assegurances gironins està realment satisfet perquè durant aquests mesos de pandèmia el seu sector ha estat treballant a primera línia i ha estat considerat un servei essencial. «La vida ha continuat i els sinistres han seguit i nosaltres sempre hem estat allà donant respostes» als assegurats. Insisteix en el fet que un dels actius més importants que tenen és la proximitat i el tracte personal. «La gent vol veure cares i ulls». A més, afirma que «hem estat en tot moment a peu del canó al cotat de la gent mentre el món no s’ha aturat. Nosaltres tampoc i la gent ho agraeix».

Els mediadors d’assegurances són un sector que han resistit amb força i coratge les diferents crisis econòmiques. En aquest sentit, Jordi Triola manifesta que durant l’anterior crisi «la nostra ràtio de solvència era més elevada que les entitats bancàries. Som una part fonamental de l’economia, no volem ser intèrprets de segona fila. Som els professionals». El president del Col·legi de Mediadors d’Assegurances de Girona reflexiona que a diferència d’altres sectors la seva fortalesa és la proximitat amb les persones» i remarca que «a nosaltres no ens fa por la competència. Ens fa més por la incompetència». Per això quan algun assegurat té un problema el que busca és una solució i intervenció ràpida i no un simple telèfon de contacte. Vol, precisament, el contacte directe amb el professional.

A favor de l’assegurança dels patinets

Darrerament hi ha sobre la taula el debat sobre l’obligació o no d’assegurar els patinets elèctrics que circulen per quasi totes les ciutats. Si bé en determinats elements no és obligatori, Triola és de l’opinió que sempre és aconsellable tenir una cobertura. «És obligatori? No. Aconsellable? Sí», afirma a la vegada que considera que sempre és recomanable tenir una bona pòlissa i tenir una cobertura com a garantia.