QUÈ SE N'HA FET DE... ?

Marc Colomer: "El meu objectiu és que una moto elèctrica competeixi amb una de benzina"

Marc Colomer, en acció durant la seva època de pilot de trial.

Marc Colomer, en acció durant la seva època de pilot de trial. / DdG

Pol Estrada Plans

Pol Estrada Plans

Ningú podrà negar que la història de l’esport de motor a les comarques gironines és d’un arrelament indeleble. En nombroses disciplines el talent ha estat prolífic i els èxits i el reconeixement, merescuts. Ara bé, si n’hi ha una que s’erigeix en una figura, en una trajectòria, i que ens trasllada directament a un nom, aquesta és el trial, i el culpable, el pilot garrotxí Marc Colomer.

Nascut a Olot el 17 d’agost de 1974, Colomer va excel·lir especialment en el trial, guanyant el prestigiós títol de Campió del Món el 1996, amb 22 anys, i obtenint el subcampionat en les temporades 1993, 1995, 1997 i 1998. Tot plegat, amb unes xifres de rendiment dignes d’admirar: 18 victòries i 87 podis. Tanmateix, els seus èxits no es limiten només a les pistes a l’aire lliure; Colomer també va dominar amb mà de ferro el món del trial indoor, essent Campió del Món en aquesta modalitat des del 1994 fins al 1996. Amb tot, com acostuma a passar la majoria de vegades, un bon esportista sempre és sinònim de bons adversaris. La carrera de Colomer no va ser un camí sense rivals. Amb competidors de l’alçada de Jordi Tarrés i Doug Lampkin, l’olotí va mantenir una rivalitat intensa. Malgrat això, la determinació de Colomer i la seva destresa inigualable el van elevar al panteó del trial, fent-lo mereixedor d’un lloc privilegiat entre els millors pilots d’aquesta disciplina.

L’any 2004, quan Colomer tenia 30 anys, va decidir retirar-se, deixar de competir, però en cap cas es va allunyar del món del trial i de l’alta competició. Va seguir vinculat a l’esport que tant l’apassiona, sobretot incidint-hi des de dues vessants. La primera, mirar d’aportar el seu coneixement a les empreses fabricants de motos de trial, dedicant els anys majoritàriament a treballar per Gas Gas. A cada fàbrica hi ha un departament tècnic, que és on es decideixen els futurs models, la qual cosa suposa una primera fase de disseny de prototips. Colomer, des de la seva retirada, va participar d’aquesta fase inicial d’idear els nous models a Gas Gas però, sobretot, la seva funció en el departament consistia en provar-los. «Quan hi ha els primers prototips, els provo en circuit i dono la meva opinió, així l’empresa pot fer els canvis pertinents perquè la moto acabi esdevenint el que nosaltres volem vendre», apunta.  

En segon lloc, a banda de formar part del procés de les motos de producció, el pilot olotí també ha continuat traient el nas en l’alta competició. Aquesta vegada, però, des de la palestra de la direcció esportiva. «També preparo les motos de competició, les dels pilots. Hi ha motos derivades de la sèrie però que tenen uns ajustaments pels pilots, i em dedico a fer aquest traspàs entre una moto de producció i la moto que desitja el pilot. A més, també hi ha la gestió de l’equip: organitzar l’equip per anar a les competicions, triar quins pilots hi van i fer-ne un seguiment. Tot plegat es resumiria en la figura de team manager, que hi ha a tots els equips de motor que participen a l’alta competició», explica Colomer.

Marc Colomer treballa en una empresa de motos elèctriques.

Marc Colomer treballa en una empresa de motos elèctriques. / DdG

Des de la seva retirada, l’olotí, a banda de dedicar el seu coneixement a Gas Gas, també va passar un període curt a Ossa, però va acabar tornant a Gas Gas, on s’hi va establir fins al 2019, quan va tornar a fer les maletes per treballar per la marca francesa de fabricació de motos de trial i d’excursió Electric Motion, on actualment desenvolupa un paper similar. La diferència elemental, però, és que Electric Motion està especialitzada en el desenvolupament de models elèctrics. L’empresa ha destacat pel seu enfocament en la innovació, la qualitat de construcció i el rendiment dels prototips. Aquest canvi en el model és un fet que estimula Colomer de cara al futur: «És diferent del que he fet fins ara. Tot just comencem; encara no estem al més alt nivell de competició. Ara el meu objectiu és intentar que una moto elèctrica de trial pugui competir, en pocs anys, al màxim nivell. M’il·lusiona demostrar que una moto elèctrica de trial pot ser igual de competitiva que una de benzina. Això portarà un temps, però la veritat és que ens hi estem apropant més ràpid del que tots pensàvem», assegura. 

A tot això, Colomer es mostra conscient que les experiències professionals de la seva vida després de la retirada com a pilot es deuen als coneixements que va adquirir durant els anys de competició. Ell també va tenir de referència a figures que ara ell representa i de les quals es va nodrir i aprendre. Per això no pot separar una etapa de l’altra: «Sempre he pensat que és millor poder fer el que t’agrada i del que, en teoria, hi entens. L’etapa de pilot em va ajudar a crear-me aquesta experiència i ara estic satisfet del que estic fent», sentencia.

Subscriu-te per seguir llegint