Un error en la construcció del nou pont del Ter de Girona ha obligat a refer una part de les obres, amb maquinària de grans dimensions. Durant tot l´estiu s´ha hagut d´aixecar el ciment del tram central de la plataforma amb l´ajut d´una potent serra perquè en unes proves d´estabilitat es va detectar que hi havia un excés de vibracions amb el pas constant de vehicles. Posteriorment es va comprovar que la culpa d´aquest efecte es devia al forjat que enllaça el ciment. Els ferros que queden enganxats entre el ciment havien quedat desplaçats.

Al mes de juny es va començar a treballar amb aquesta màquina, que algunes fonts apunten que s´ha traslladat des d´Alemanya, i que s´ha encarregat d´aixecar tota la zona afectada amb un sistema que requereix de grans quantitats d´aigua a pressió. Aquesta necessitat va fer que l´empresa adjudicatària demanés, fins i tot, la possibilitat de poder utilitzar aigua sobrant de la depuradadora de Campdorà. Aquestes tasques de correcció del forjat es van allargar de juny a setembre.

Foment va adjudicar la construcció del pont a l´empresa Dragados per 19.451.218,23 euros després d´un concurs públic amb un preu de sortida de 22.937.757,36 euros. L´organisme estatal manté des de fa mesos que la infraestructura estarà acabada abans que acabi aquest any, després que hagi estat acumulant diversos retards. L´Ajuntament té enllestida des de fa mesos la part que li pertoca d´execució: els vials d´accés al pont a banda i banda del pont. En un punt, la connexió és al costat de la rotonda de l´Hospital Josep Trueta i per l´altre, els barris de Pedret i el Pont Major.

Aquesta infraestructura permetrà, per exemple, que molts vehicles no hagin d´entrar a dins de Girona i sobretot al sector de la Devesa, per anar en direcció a Celrà o cap a Fontajau o l´accés Girona Oest de l´autopista, entre altres. Hi haurà més trànsit però, al Pont Major. Un estudi elaborat anys enrera apuntava que el passeig de la Devesa és la zona amb més circulació de la ciutat, amb uns 32.000 vehicles al dia.