Girona assumeix la gestió de dos aparcaments soterrats de la ciutat ubicats al carrer Emili Grahit i a la plaça Miquel de Palol després de la fallida de la concessionària, que va presentar concurs de creditors l'any 2016. L'equip de govern porta a aprovació del ple d'aquest dilluns la liquidació del contracte de la concessió a l'empresa Aparcament de Girona 2003 S.L. i la proposta de gestió directa a través de TMG. La regidora d'Hisenda i Règim Interior, M. Àngels Planas, ha afirmat que ha estat un procés «llarg i complex» que ara arriba al final i ha detallat que la resolució de la concessió determina que l'empresa ha d'indemnitzar l'ajuntament amb 1,34 milions d'euros per la liquidació i les inversions que no s'han fet. Són 542 places d'aparcament. Diari de Girona va avançar al gener que l'Ajuntament havia recuperat la titularitat dels estacionaments per la fallida de l'empresa que en tenia la concessió després que entrés en un concurs de creditors.

Seran els primers aparcaments de Girona, sumant-hi el de la plaça del Pallol, que l'ajuntament gestionarà directament a través de TMG. L'equip de govern porta a aprovació del ple la liquidació del contracte de la concessió i, en paral·lel, l'establiment del servei públic d'aparcament que atribueix la gestió a la societat mercantil municipal Transports Municipals del Gironès (TMG). Segons ha concretat Planas, la gestió directa dels aparcaments soterrats d'Emili Grahit i la plaça Miquel de Palol començarà a partir de l'agost, quan acabin els mesos de pròrroga que allargava la gestió de l'administrador concursal que els ha gestionat arran de la fallida econòmica de l'empresa. Un cop aprovats aquests dos punts de l'ordre del dia, començarà el procés per definir tarifes, prioritats i abonaments dels dos estacionaments.

La regidora de Mobilitat i Via Pública, Marta Sureda, ha subratllat que és una «oportunitat» per treballar per la pacificació del trànsit a la ciutat perquè els dos aparcaments poden actuar com a estacionaments dissuasius per reduir la presència de cotxes al centre. L'objectiu, ha remarcat, és doble: donar resposta als residents i comptar amb pàrquings rotatius vinculats a l'activitat comercial o a les gestions que veïns d'altres poblacions fan a la ciutat. La regidora d'Hisenda i Règim Interior ha recordat que posen punt final a un procés que ha estat «llarg i complex». De fet, ha exposat que l'ajuntament ja va obrir un procediment per instar a la resolució del contracte per «incompliments» però que, en aquell moment, l'empresa va presentar concurs de creditors (l'antiga suspensió de pagaments), obrint així un procediment al jutjat mercantil que ha acabat en la liquidació de l'empresa.

Un cop tancat el procés, l'ajuntament reclama un deute a la concessionària d'1,34 milions d'euros per la liquidació de la concessió, el cànon no abonat i les inversions per mantenir les instal·lacions que tampoc s'han dut a terme. Planas també ha volgut llançar un missatge als treballadors, demanant-los que estiguin «tranquils» perquè el canvi en la gestió inclou la subrogació dels contractes. «És un exemple de bona gestió perquè teníem una problemàtica que hem aconseguir resoldre sense que hi hagués cap afectació per al ciutadà perquè s'ha mantingut el servei», ha conclòs Planas. L'aparcament d'Emili Grahit té 326 places de pàrquing i el de la plaça Miquel de Palol 216.

En el ple d'aquest dilluns a la tarda, tant el PSC com Guanyem van intervenir per confirmar el seu vot afirmatiu. Des de Guanyem, Laia Pèlach, va reclamar que el nou servei vagi encaminat a fer una ciutat més «sostenible» i el portaveu de la formació, Lluc Salellas, va recordar que amb tot el procés s’havia demostrat que fins ara no hi havia hagut prou «control» dels aparcaments i que, en el seu moment, la concessió i «tenia nombroses deficiències». El socialista Joan Antoni Balbín, va dir que el seu grup és favorable a recuperar serveis d’aquest tipus.