L’aparcament tancat per a bicicletes del parc Central no s’obrirà fins a finals d’any

La instal·lació ja està acabada però l’Ajuntament encara ha de recepcionar l’obra i posteriorment el ple municipal haurà d’aprovar la posada en funcionament del servei, amb les tarifes i l’accés al recinte que està vigilat amb càmeres, entre d’altres

Tindrà setanta places per deixar-hi el vehicle, ancoratges d’alta seguretat i una dotzena de consignes

El recinte permet possibles canvis i ampliacions en funció de les necessitats i demanda

Tapi Carreras

Tapi Carreras

L’aparcament per a bicicletes tancat i vigilat amb càmeres de seguretat del parc Central serà el primer que hi haurà a la ciutat de Girona i ja està pràcticament instal·lat però no podrà entrar en funcionament fins a finals d’any. Per poder obrir l’aparcament, situat al costat de la carcassa de l’estació de l’AVE, a tocar de les escultures de les dues granotes del parc, cal primer establir el servei, per mitjà d’una aprovació al ple municipal, que inclourà, per exemple els imports a pagar pels usuaris o el màxim de temps que un vehicle podrà estar aparcat allà, per exemple. Tindrà una capacitat per a setanta bicicletes.

De moment, el primer pas serà recepcionar l’obra. Fonts municipals han indicat que probablement es farà principis del mes de setembre. Els tècnics municipals hauran de comprovar que l’empresa encarregada d’executar la instal·lació de l’estructura, Serveis de Maquinaria Banyolina SL (SEMAB), ha efectuat els treballs com demanava el plec de clàusules i acceptar l’entrega de l’aparcament. Posteriorment, el plenari municipal haurà d’aprovar les diferents casuístiques que regularan l’estacionament, com les tarifes, el sistema d’accés i altres qüestions. En un plenari ho farà inicialment i en un segon ple ho farà definitivament. Pel mig, podrien presentar-se al·legacions d’usuaris, entitats o grups municipals i l’Ajuntament hauria de donar-hi una resposta abans de portar l’aprovació definitiva al plenari.

Les característiques

 L’equipament té una estructura principal metàl·lica a base de perfils laminats de color verd. Quan es pugui posar en funcionament, tindrà una capacitat per estacionar-hi setanta bicicletes. D’aquestes, n’hi ha seixanta amb un sistema d’emmagatzematge a doble nivell i deu més a peu pla per bicicletes de gran amplada o especials. Hi haurà ancoratges amb cadenats d’alta seguretat que, en un futur, funcionaran amb una aplicació mòbil i, inicialment, de manera manual. També hi haurà dotze consignes, que es podran ampliar posteriorment.

L’estructura té disset metres de llargada i 4,35 metres d’ample i una alçada de tres metres. Està pensat de forma que sigui modular i en permetrà la seva ampliació en el futur de forma senzilla i sense realitzar grans actuacions. De fet, el recinte ha de permetre possibles canvis i ampliacions en funció de les necessitats i demanda, i per tant s’ha de dissenyar un sistema que accepti l’addició de nous mòduls, així com el seu total desmuntatge per a poder ser traslladat i tornat a col·locar en una altra ubicació.

L’accés al recinte serà electrònic amb un control d’usuaris, a través del sistema de registre, per exemple amb una aplicació d’un telèfon mòbil, i se sortirà del mateix indret per una porta en l’altre extrem del mòdul. L’objectiu és assegurar que, si hi ha algun tipus d’incidència, es pugui comprovar i constatar qui n’ha estat l’autor o autors. Es podrà fer un seguiment de l’ocupació en temps real de les consignes i punts d’anclatge i hi haurà accés a una visió en temps real de les càmeres de seguretat.

Els treballs estan finançats, en un 90%, pels fons europeus Next Generation, i costen 89.042,66 euros.

Subscriu-te per seguir llegint