Objectiu: tres aparcaments dissuasius a Girona

L’Ajuntament de Girona espera poder habilitar l’aparcament de Mas Gri el 2025, estudia la viabilitat d’un terreny a Domeny i sondeja solars a prop del Trueta

Considera clau l’acció interurbana amb més autobusos i aparcaments als límits municipals

L’espai que ja funciona com a aparcament i que s’ha d’ampliar i connectar-lo amb bus.

L’espai que ja funciona com a aparcament i que s’ha d’ampliar i connectar-lo amb bus. / Guanyem Girona / Arxiu

Tapi Carreras

Tapi Carreras

 L’Ajuntament de Girona treballa amb l’objectiu d’habilitar tres aparcaments dissuasius a les entrades de la ciutat per evitar l’entrada de vehicle al casc urbà. Els tres, inclourien un bus llançadora amb una freqüència elevada. Un seria al sud (al Mas Gri), el segon a l’oest (per Domeny) i el tercer al nord (a l’entorn de l’hospital Josep Trueta), segons ha explicat la tinenta d’alcaldia de Transició Ecològica i Transformació Urbana, Cristina Andreu. Tot plegat, segons la representant municipal hauria d’anar en paral·lel a les actuacions que s’acordin en el Pla de Mobilitat de l’àrea urbana, actualment en redacció. 

L'aparcament del sud

El del sud és el que té els passos més avançats i la intenció és que pugui funcionar ja l’any 2025. L’aparcament ja existeix però s’ha d’ampliar i s’hi han de posar videocàmeres. L’estacionament, al costat de la rotonda del Mas Gri i de la Clínica Girona, tindrà capacitat per a uns 250 vehicles. Els serveis municipal d’Urbanisme ja tenen l’encàrrec de fer el projecte d’ampliació després que un ple recent aprovés una modificació del Pla General per fer-ho possible, al mateix temps que es corregia un error que va posar contra l’espasa i la paret l’obertura del Leroy Merlin que hi ha a prop. Andreu ha detallat que els serveis municipals de mobilitat també tenen l’encàrrec d’estudiar el millor sistema per gestionar l’aparcament. Per exemple, si el tiquet per deixar-hi el vehicle valdrà per agafar el bus que transportarà la gent fins a la plaça d’Espanya, amb un possible carril bus exclusiu per la carretera Barcelona- i a quin preu. També s’haurà de comprar el software per permetre el funcionament de tot el sistema.

Aquest aparcament ja el va començar a treballar l’anterior equip de govern i va obtenir una subvenció dels fons europeus Next Generation, que servirà per finançar quasi la totalitat del projecte, uns 550.000 euros que inclouen la connexió del carril bici de l’Avellaneda amb el que hi ha al sud de la carretera Barcelona, a tocar de la Clínica.

L'aparcament a l'oest

A l’oest, l’Ajuntament està estudiant la viabilitat d’un terreny situat a Domeny, molt a prop de la sortida de l’autopista AP7 i de Sant Gregori. Aquesta opció la va deixar sobre la taula l’anterior govern poc abans de l’inici de la campanya electoral. També comptaria amb un sistema de transport fins al centre amb busos llançadora i un sistema de pagament que podria ser similar al del Mas Gri. Podria arribar a acollir 500 vehicles.

L'aparcament al nord

Tot seria similar a un tercer aparcament dissuasiu que l’Ajuntament planteja al nord de la ciutat. La regidora ha explicat que estan sondejant diferents opcions entre Fontajau i la zona del Trueta.

L’àrea urbana

No obstant, Cristina Andreu exposa que la solució per evitar l’entrada diària de 40.000 vehicles a la ciutat no pot passar només per la implantació d’aquests aparcaments dissuasius sinó també a un canvi de mentalitat i a les accions que es tirin endavant a l’àrea urbana després d’aprovar-se al pla de mobilitat interurbana que s’està redactant. La seva idea és l’increment de freqüències de línies d’autobusos de tots els pobles de l’entorn i, també, a la creació de possibles estacionaments dissuasius en aquestes poblacions, en terrenys on també hi puguin tenir cabuda els autobusos llançadora o un pas freqüent del transport públic.

Subscriu-te per seguir llegint