Una metgessa de Can Gibert: «És indigne treballar així»

La professional lamenta que el programa informàtic falla constantment i que l’edifici no està en condicions òptimes

L’exterior del CAP de Can Gibert del Pla amb el mòdul annex.

L’exterior del CAP de Can Gibert del Pla amb el mòdul annex. / ICS Girona

Laura Teixidor

Laura Teixidor

Interrupcions del sistema informàtic que impossibiliten el seguiment adequat dels pacients, manca d’espai i ordinadors per fer informes de les visites i problemes en la climatització de l’espai. «Un edifici i un sistema deficitari», tal com descriu una metgessa de família que fa més de vint anys que treballa al CAP de Can Gibert del Pla de Girona i que ha arribat al límit.  

«Per si no en tinguéssim prou amb tota la càrrega assistencial i les tasques burocràtiques que hem de fer, sovint fora d’hores de feina perquè no tenim temps, s’hi afegeix el fet de treballar en un edifici i en unes condicions indignes».

El que més preocupa, però, és el mal funcionament del sistema informàtic, anomenat ECAP i que dona cobertura als equips de tot el territori i el conjunt de col·lectius professionals implicats en l’atenció primària. «Dijous passat va fallar durant dues hores, hi va haver sis pacients que tenien cita programada que van haver de marxar; quan falla el programa no pots accedir a les dades dels pacients ni tampoc activar les receptes per exemple, fa temps que dura i això genera malestar general entre els professionals i els pacients», es queixa la metgessa, que afegeix que tot i que és un problema general del Departament, els informàtics del centre «van desbordats».

Fonts de Salut indiquen que, degut al pes assistencial, des de l’any passat s’estan fent actualitzacions i millora de les infraestructures tecnològiques sobre les quals funciona el programari que aporten una major solidesa i que «cada incident detectat amb degradació del rendiment de l’ECAP s’activen els protocols per restaurar el sistema en el menor temps possible». 

Pel que fa al CAP de Can Gibert, la metgessa critica el dèficit d’espai, que s’està agreujant amb el pas dels anys. «Cada vegada és més complicat treballar amb privacitat; fem informes amb dades confidencials i no pot ser que ens diguin que anem a espais compartits o que fem servir els ordinadors dels administratius». També mostra queixes per la climatització, sobretot a l’estiu, però també a l’hivern.

Des de la Direcció d’Atenció Primària de l’Institut Català de la Salut de Girona està previst fer una sèrie d’actuacions per a rehabilitar i millorar l’eficiència energètica i entre altres novetats, instal·lació de plaques fotovoltaiques. També especifiquen que els espais compartits són «d’ús exclusiu per a professionals del centre, que han de vetllar perquè hi hagi confidencialitat».

Subscriu-te per seguir llegint