"Si treuen els cotxes del centre de Girona, no caldria una zona de Baixes Emissions"

Mou-te en Bici insisteix en la necessitat d’ampliar la zona per a vianants del centre fins a Marquès de Camps

El portaveu de Mou-te en Bici, Xavier Corominas, explicant la seva proposta per pacificar el trànsit a Girona

El portaveu de Mou-te en Bici, Xavier Corominas, explicant la seva proposta per pacificar el trànsit a Girona / Xavier Pi (ACN)

Tapi Carreras

Tapi Carreras

El portaveu de Mou-te en Bici , Xavier Corominas, va insistir aques divendres en la necessitat d’ampliar la zona exclusiva per a vianants al centre de Girona. Va argumentar que «si treuen els cotxes del centre, no caldria zona de Baixes Emissions». Va assegurar que no deia «cap animalada» i que «en altres ciutats, no es pot anar en cotxe pel centre». Corominas va recordar que fa uns anys, al carrer Nou o al carrer Santa Clara hi havia doble sentit de circulació.

El representant de l’entitat que promou l’ús de la bicicleta va recordar el projecte de la Junta directiva de l’entitat, tot i admetre, que caldria consensuar-lo: «Cal obrir un debat, que l’Ajuntament facis estudis, números», va apuntar.

La proposta té diferents punts: modificar els temps dels semàfors a la zona de la plaça Marquès de Camps (els de la carretera Barcelona, de la ronda Ferran Puig i de la Gran Via de Jaume ), donant prioritat als vianants; reurbanitzar la plaça Marquès de Camps i fer un espai a la cruïlla del carrer Nou i Jaume I; fer de doble direcció sense aparcaments els carrers Sèquia i avinguda Sant Francesc, habilitant en aquest darrer un carril bici si tècnicament és possible; fer el carrer Nou només per a vinants, excepte en horari nocturn; dissenyar el trànsit de la carretera Barcelona de manera que es permetin els girs a la dreta i a l’esquerra; pacificar la cruïlla de la carretera Barcelona amb el carrer Emili Grahit amb una rotonda; i fer només per a vianants el lateral de muntanya de la plaça Catalunya.