El Mitsubishi Outlander PHEV és el SUV híbrid endollable més venut al món, amb més de 150.000 unitats matriculades, i el vehicle híbrid endollable més venut a Europa els anys 2015, 2016 i 2017. De què no serà capaç llavors aquesta nova generació en la qual es millora el seu aspecte, qualitat i, sobretot, el seu inigualable sistema de propulsió?

Comencem precisament per aquest últim aspecte. Sota l'apel·latiu PHEV 2.0, Mitsubishi ha optimitzat tant el motor de combustió com els propulsors elèctrics. Del primer ha incrementat la cilindrada i potència, passant d'un 2.0 de 121 cv a un 2.4 de 135 cv, alhora que s'eleva la potència dels motors elèctrics, que ara poden propulsar el vehicle fins als 135 en mode 100% elèctric . En conjunt, les dues tecnologies eleven ara la seva potència dels 203 als 235 cv, el que es tradueix en un major dinamisme.

I tot això no només amb una millor gestió en la combinació de tots dos propulsors, sinó, a més, conservant pràcticament els mateixos nivells de consums i emissions contaminants malgrat l'enduriment de la nova legislació, quelcom de què no poden presumir la majoria dels seus rivals en el mercat. Una autonomia 100% elèctrica de 54 km, un nivell de consum de tan sols 1,8 l / 100 km i amb prou feines 40 g / km de CO2, fan que aquest potenciat Outlander PHEV conservi l'etiqueta «0 emissions» de la DGT, cosa que fa que, com vam poder comprovar durant la presentació amb un curiós recorregut pel centre de Madrid, es pugui transitar per les zones de trànsit restringit a les principals ciutats d'Espanya, aparcar sense càrrec en qualsevol lloc o transitar pels carrils BUS VAO, entre d´altres avantatges.

Però, com comentàvem abans, no només s'ha millorat el comportament de l´Outlander PHEV, també s'ha modernitzat el seu aspecte amb la utilització d'una nova graella frontal, para-xocs redissenyats, amb la utilització d'òptiques bi-LED, llandes més atractives, etc. L'interior també rep nous cromats i tapisseries, amb una instrumentació més completa i amb seients més ergonòmics. Però el que més notem en aquest espai és l'optimització acústica, amb un aïllament de l'interior envejable i la millora en ergonomia amb uns nous seients.

Pel que fa al comportament general del vehicle, tan sols podem dir que s'ha superat l'excel·lència que ja oferia l'anterior versió Outlander PHEV, que, atesa la complexitat del seu sistema híbrid i el nivell de perfecció ja assolit, és dir molt. Per explicar la seva tecnologia necessitaríem triplicar l'espai d'aquest reportatge, de manera que el resumirem dient que aquest nou SUV híbrid endollable ofereix una millor gestió elèctrica i que de totes maneres l´híbrid és més potent alhora que eficient. En una futura prova ja tindrem ocasió d'entrar més en detall en aquest curiós aspecte del model de Mitsubishi.

Malgrat totes aquestes millores, l'Outlander PHEV ofereix un preu realment interessant, ja que està disponible amb tots els ajuts i campanyes des de 33.295 euros. Aquest preu correspon al nou acabat d'accés denominat Motion, mentre que com a màxim exponent de la gamma es continua oferint el Kaiteki per 38.120 euros. Encara que en aquest últim l'equipament és excel·lent, ja des de l'anterior es gaudeix d'una dotació superior a la que ofereixen molts dels seus competidors en el mercat.

Sense preocupacions

Un dels majors problemes a l'hora de comprar un cotxe endollable és la por a la instal·lació d'un lloc de càrrega a la llar. Per això, Mitsubishi ha signat un acord amb Endesa perquè aquesta companyia s'encarregui d'absolutament tot en aquesta operació, fins al punt de redactar ells mateixos la petició per escrit per a la comunitat de veïns. A més, ofereix a aquells que contractin els seus serveis la possibilitat que els primers 100 kWh de càrrega (uns 540 km en manera elèctrica), no tinguin cap cost (entre la 1 i les 7 hores).