Cotxe de l’Any dels Lectors | Volkswagen ID. Buzz

L’ID. Buzz «electrifica» als lectors

La proposta més polivalent de la gamma elèctrica ID de Volkswagen guanya en la votació d’abril

L’ID. Buzz «electrifica» als lectors

L’ID. Buzz «electrifica» als lectors / Javier Pinés

Javier Pinés

L’ID. Buzz de Volkswagen ja forma part de la llista de models preferits pels participants dels premis Cotxe de l’Any dels Lectors de Prensa Ibérica. La versió totalment elèctrica d’aquest model alemany ha estat la guanyadora de la votació d’abril d’aquests guardons en què els lectors són els protagonistes.

No en va, els vots dels usuaris han estat, una vegada més, els que han decidit el guanyador d’aquesta fase mensual del concurs, que ha tingut com a resultat la victòria de l’ID. Buzz, davant d’altres dos models també 100% electrificats com el Mercedes-Benz EQS SUV i el SsangYong Korando e-Motion.

L’ID. Buzz de Volkswagen dóna un pas endavant. Amb el triomf de l’ID. Buzz de Volkswagen en aquesta quarta votació mensual del Cotxe de l’Any dels Lectors, la monovolum/furgoneta alemanya s’incorpora a aquest grup de models guanyadors que ja formen part de l’actual edició d’aquests guardons, com el Citroën C4 X, el Mitsubishi ASX i el BMW XM. Tots ells, juntament amb els sis models guanyadors de les sis votacions mensuals restants d’aquesta primera fase d’aquests premis, tindran una posició de preferència de cara a la selecció dels sis vehicles finalistes de l’actual edició dels Premis Cotxe de l’Any dels Lectors.

Un privilegi que l’ID. Buzz s’ha guanyat gràcies al reconeixement per part de l’usuari de l’atrevida i original aposta del fabricant bavarès, que ha sabut recuperar i combinar l’essència de l’iconic Bulli amb l’eficiència de la tecnologia de propulsió elèctrica.

Per a això, ha realitzat un exercici de disseny més que encertat que s’ha plasmat en una doble proposta: l’ID. Buzz de tall monovolum per a passatgers (ja disponible en versió de 5 places i a finals d’any en una de 6 seients), i l’ID. Buzz Cargo destinat al professional del transport i el repartiment amb una longitud de caixa de 2,21 metres i una capacitat de càrrega de 3,9 metres cúbics.

En tots dos casos s’utilitza un motor elèctric de 204 CV de potència i 310 Nm de par màxim que, juntament amb una bateria de 77 kWh, ofereix una autonomia homologada WLTP d’aproximadament 417 km.

Nous protagonistes al maig.

I amb el mes de maig ja en marxa, el lloc web millorcoche.epi.es ja mostra tres noves candidatures al premi. En aquesta ocasió, l’electricitat torna a ser la nota predominant amb les propostes totalment electrificades del xinès BYD Atto 3 i del Volvo EX 90, dos SUV clarament diferenciats entre ells però que confirmen la tendència de continua electrificació predominant en la indústria de l’automòbil.

A més, el Renault Espace, ara sota el mateix concepte crossover que els seus rivals, es presenta com a tercer en discordia, amb una gamma que, de moment, només estarà disponible en una versió híbrida.