Novetat | SsangYong Torres

Esperit aventurer

El Torres destaca pel seu disseny, altes prestacions tot terreny i un preu contingut

Josep Viaplana

SsangYong ha tornat a apostar de ple pel tot terreny amb el llançament del nou Torres, un vehicle amb gran personalitat i que és el primer dels models de la marca coreana amb aquesta estètica trencadora i que serà la tònica a partir d’ara. El nou Torres equipa un motor 1.5 turbo de gasolina, amb 163 CV, associat a una caixa del canvi manual, de sis marxes i tracció davantera de base.

Hi ha una versió de quatre rodes motrius, associada a una transmissió automàtica de 6 velocitats. El sistema de tracció total que equipa el Torres és conectable però està disponible en tot moment. Habitualment el cotxe funciona com un de tracció davantera, però si el sistema detecta que hi ha una pèrdua d’agarri distribueix parell a les rodes posteriors. Cal destacar també que un diferencial electrònic permet bloquejar el 4x4 quan el terreny està delicat. A més 50 km/h aquest bloqueig es desconnecta i el sistema torna a posar-se en manera automàtica.

Imatge imponent

. Les seves línies mostren la robustesa del model i els detalls li donen un aire únic, aventurer. Destacaria entre pinzellades el frontal, que es mantindrà en els pròxims models de la marca, i en el qual crida l’atenció especialment les llums LED, els seus voluminosos passos de roda, els retrovisors, la pintura metàl·lica del pilar C i la posterior amb una porta gran hexagonal.

Una altra de les característiques a tenir en compte del Torres és que per grandària (4,70 m) entra de ple en el segment dels SUV D, però això contrasta amb el fet que quant a preu (des dels 31.000 euros) es posiciona amb els SUV-C. SsangYong ofereix amb aquest model un vehicle espaiós, tant en les places davanteres, una qualitat correcta o un bon equipament.

Preus molt competitius

. Parlant de preus, cal destacar que el cotxe ja està disponible en els concessionaris de la marca i pot adquirir-se des de 27.800 euros, en el cas de finançar i aplicar els màxims descomptes possibles. Sense finançar, la xifra de partida ascendeix als 31.000 euros (incloent 3.000 euros de campanya) en la versió Trend, amb la Life situant-se a partir de 33.500 i la Adventure (4x4) en els 40.500 euros.

SsangYong ofereix la possibilitat de disposar de la preuada etiqueta Eco de la DGT amb la transformació a GLP -la versió híbrida de gas liquat de petroli-, que té un preu addicional de 2.750 euros.

Una versió elèctrica en 2024.

Després del llançament del Korando e-Motion, el seu primer SUV 100% elèctric, la companyia sud-coreana està decidida a augmentar la seva aposta per l’electrificació amb el Torres, la versió del qual cent per cent elèctrica arribarà al mercat al llarg del primer trimestre de 2024.