Novetat | Volkswagen ID.7

Viatjar en mode elèctric

Volkswagen posa a la venda l’ID.7, una berlina elèctrica amb un motor de 286 CV i una autonomia de gairebé 700 quilòmetres

María Ángeles Pujol

Volkswagen continua donant suport al mercat de les berlines i el fa amb determinació com el demostra amb el llançament de l’ID.7 que inicia aquesta tardor la seva comercialització. Dotat amb un motor de 286 CV de potència, anuncia una autonomia molt pròxima als 700 quilòmetres. De cara a l’any que ve la marca alemanya llançarà també una versió amb les sigles GTX i una familiar amb la denominació Tourer.

Mesures generoses.

Aquest ID.7 està basat en la mateixa plataforma MEB que la signatura de Wolfsburg ja utilitza en altres models de la marca. Si alguna cosa distingeix al nou model són les seves dimensions. És més petit que el Phaeton però més gran que l’última generació del Passat. La carrosseria, amb una imatge frontal molt pròxima a tots els ID. medeix 4,96 metres de longitud té una amplada d’1,86 metres i una altura d’1,54 metres, amb una distància entre eixos de 2,97 metres. Són mesures que auguren un interior ampli i espaiós per a tots els seus ocupants. El maleter ofereix una capacitat de 532 litres.

Moltes novetats.

A l’interior Volkswagen ha cuidat la presentació i acabats. Destaca la presència en el quadre de comandament d’una nova pantalla tàctil de 15 polzades amb múltiples funcions, nou disseny en tots els seus menús i és fàcilment configurable en totes les seves funcions. D’altra banda és el primer cotxe de la signatura alemanya que equipa de sèrie un Head-up Display amb realitat augmentada alhora que el quadre d’instruments és una mica més petit, ja que s’entén que la informació ve oferta pel Head-up Display.

L’espai és un altre dels seus aspectes destacats en qualsevol de les seves places, especialment les posteriors. Quant als seients davanters, Volkswagen ofereix en opció per primera vegada el seient adaptatiu Climatronic amb refrigeració o calefacció així com una funció d’assecat.

Una altra de les propostes és un nou sostre solar panoràmic i regulable electrònicament que està dotat d’un cristall intel·ligent que pot variar la transparència del mateix seguint les ordres de veu que es poden realitzar a través del nou assistent de veu IDA. Evidentment, la llista de sistemes d’ajudes a la conducció i seguretat és molt àmplia i completa amb els sistemes més habituals.

Un motor, dos bateries

. Per a impulsar a l’ID.7 Volkswagen recorre a una nova generació de motors elèctrics que destaquen per la seva eficiència. En el cas que ens ocupa, el motor ofereix una potència de 286 CV, xifra no aconseguida mai fins ara per un únic motor en la família ID. de la marca alemanya. El motor, la caixa del canvis d’una relació i el mòdul electrònic de potència i control, que gestiona la transformació de corrent altern a contínua i viceversa, van muntats a l’eix posterior. Hi haurà dues versions, Pro i Pro S que es diferencien per la grandària de la bateria La versió Pro munta una bateria de 82 kWh mentre que la Pro S va equipada amb una bateria de 91 kWh de capacitat.

En el primer cas, el consum és de 14,1 kWh per cent quilòmetres i la seva autonomia és de 620 quilòmetres segons mesuraments WLTP. No obstant això, Volkswagen declara que està previst que l’ID.7 pugui oferir una autonomia WLTP de fins a gairebé 700 quilòmetres.

La potència màxima de càrrega, amb corrent continu, per a la bateria de menor grandària és de 170 kW. La bateria de major grandària podrà carregar-se a una potència màxima de 200 kW.

Dues versions noves.

Volkswagen anuncia dues versions noves per a aquest ID.7. D’un costat la denominada GTX que a més d’oferir detalls estètics específics, estarà dotat de tracció a les quatre rodes. Així mateix per a l’any vinent està prevista l’arribada de la versió denominada Tourer, el primer elèctric familiar de la marca.del qual no s’han facilitat moltes dades, encara que se sap que la capacitat del maletero es de 545 litres ampliables a 1.714 abatent el respatller dels seients posterior.