Opinió

Fer pinya o fer llenya

Fer pinya és la recepta màgica que la consellera d’Educació, Anna Simó, ha anunciat per posar remei a la debacle de l’informe PISA. Sis dies després de conèixer els pèssims resultats de les proves -i d’atribuir-los, amb tota la barra, a la sobrerepresentació dels alumnes estrangers-, la solució de la conselleria és «fer pinya» per «apuntalar» el sistema educatiu, «un sistema educatiu que té molt bons fonaments, però que té punts que trontollen», segons la màxima responsable del Departament.

Ni autocrítica ni cap gran pla de xoc a partir dels resultats, perquè la majoria de les deu mesures anunciades per fer-hi front, en realitat, ja estan en marxa, però sí una petició de fe, demanant que les famílies confiïn en el sistema.

El mateix sistema que ha amagat el cap sota l’ala quan docents, experts i famílies han alertat de manca de recursos, d’aules massificades i d’una davallada del nivell d’exigència sense notes ni deures i que en els darrers mesos ha deixat el debat sobre la prohibició dels mòbils en mans dels centres en comptes de donar directius clares i revisar a fons la digitalització de les classes. Un sistema que qui dia passa, curs empeny, i que demana fer pinya mentre hi ha senyals que va camí de fer llenya.

Subscriu-te per seguir llegint