«He venut més de 4.000 articles a Wallapop en 10 anys»

Xavi Corbellini. El «crack» de Wallapop a Catalunya va començar com a particular per una mudança i va acabar restaurant i revenent mobles i objectes de decoració professionalment des de la popular aplicació.

Xavi Corbellini

Xavi Corbellini / Jordi Cotrina

Patricia Castán

Literalment, a Xavi Corbellini Wallapop li va canviar la vida. Es trobava en plena mudança fa 10 anys quan es va assabentar que acabava d’irrompre una aplicació que facilitava la venda d’articles de segona mà. Havia de desprendre’s de diverses coses i les va penjar sense pensar-ho. «De seguida ho vam vendre tot», recorda, començant per una taula de centre i un llum.

Ignorava que aquell descobriment desembocaria primer en una afició (comprar, reparar o personalitzar i revendre), i finalment el portaria a anar aparcant la seva professió d’enginyer de so per a centrar-se en aquesta passió per la «segona vida» del mobiliari i els objectes de decoració. Fins a sumar més de 4.000 articles venuts des de la pantalla del seu mòbil, entre els perfils que ha tingut fins a crear la seva marca.

Per a Wallapop és un dels usuaris estrella a Catalunya. Va ser dels primers a registrar-se però també dels més actius. L’aplicació revolucionava el concepte de la venda de segona mà entre particulars i va obrir un món de possibilitats a petits emprenedors, com va ser el seu cas. Corbellini recorda que a mesura que la seva addicció per donar nova funcionalitat als objectes creixia, la seva vida també feia un gir. Va començar al garatge de casa seva, va continuar amb un local petit (i ja amb vendes al Mercantic de Sant Cugat) i va acabar amb un «show room» en dues naus (700 metres quadrats) a Mataró.

Al principi comprava i venia, després de restaurar les peces, fer-les brillar de nou, fotografiar-les, descriure-les i bolcar-les a la gran finestra de Wallapop. Després, en convertir-ho en professió, va començar a adquirir mercaderia a altres països perquè la compra a particulars no li permetia les factures necessàries per a desenvolupar una activitat econòmica. Però durant anys les vendes han tingut el seu principal tentacle a l’app. Ara suposen el 40% de la seva activitat, estima.

«El meu negoci no hauria sorgit segur» sense utilitzar aquesta aplicació, reconeix. A ell no li va costar perquè tenia rodatge com a comprador d’e-Bay. A més, al principi Wallapop no incloïa enviaments i «les vendes eren molt de proximitat, gairebé al barri», de manera que els compradors tenien pocs recels perquè veien la mercaderia abans de tancar el mínim tracte.

Al principi Wallapop no incloïa enviaments i «les vendes eren molt de proximitat, gairebé al barri»,

Xavi Corbellini

— Usuari de Wallapop

En aquell moment, exercia de director tècnic dels festivals de música més potents de Barcelona, com a expert en so i il·luminació, professió que ara només exerceix puntualment. Estava cansat de viatjar i de no tenir temps per als seus familiars i amics. Així que va acabar bolcant-se en l’àmbit del reciclatge de mobiliari i la venda, al costat de la seva parella, que és interiorista. Ara, «amb horaris lliures», també comercialitzen peces noves a mida, però sempre de materials ecològics i sostenibles, fidels a la filosofia original de la seva activitat.

Els tres estils de peces recuperades en els quals s’ha especialitzat en aquesta dècada hiperactiva són vintage de meitat de segle XX, industrial i retro dels anys 80 i 90 amb «look» antic. Taules, bufets, mobles de televisió i llums són els articles supervendes. Per això, haver venut més de 4.000 peces només des del mòbil té el mèrit afegit del volum i preu. «No és el mateix que vendre discos o coses de tres euros».

Haver venut més de 4.000 peces només des del mòbil té el mèrit afegit del volum i preu. «No és el mateix que vendre discos o coses de tres euros».

Xavi Corbellini

— Usuari de Wallapop

Corbellini és un tot terreny que gestiona tot el procés, fins i tot la difusió per les xarxes socials. Cada dia afegeix fotos a Wallapop i respon a una quinzena de peticions. Perquè més enllà de la venda directa, aquesta fórmula li brinda un aparador per a col·locar-ne moltes altres. «Venen al show room a mirar o comprar alguna cosa, i llavors se solen emportar més coses que descobreixen allà». També l’ha deslliurat de tenir l’esclavitud d’una botiga: només queda in situ amb els compradors que el contacten, i per als que no s’atreveixen a anar a mirar un producte i potser no comprar-lo, fan portes obertes el primer divendres, dissabte i diumenge de cada mes.

Consells per a la venda

Des de fa temps va deixar de ser un usuari particular (i gratuït) de l’aplicació, per a passar a la versió Pro (professional), on per una mensualitat els anuncis no caduquen, pots afegir foto gran al perfil, presentar el teu Instagram, tenir destacats, gestionar promocions i «afegir fiabilitat perquè tenen les teves dades», sintetitza.

Algun consell per als que intenten vendre el que ja no utilitzen i redecorar la república de casa seva? «Descripcions molt completes, amb mesures, detalls i estat» per a minimitzar entrar en xats de preguntes i conversar només amb veritables interessats.

Ell continua comprant també a nivell particular. Explica que aquell dia ha adquirit, per a casa seva, una bateria de joguina i un gerro. La temptació està a un clic.

Subscriu-te per seguir llegint