Ferran Boiza, nou director d''El Periódico de España'

El fins ara cap de redacció de la capçalera assumeix aquesta responsabilitat amb el desafiament de redoblar esforços en l'aposta digital pels continguts de qualitat

Gemma Robles, nova directora de la Xarxa de Continguts de Prensa Ibérica

Ferran Boiza.

Ferran Boiza. / DdG

Redacció

Redacció

Prensa Ibérica ha nomenat Ferran Boiza director d'El Periódico de España, el primer diari de dimensió nacional de Prensa Ibérica, que amb tot just dos anys d'història se situa ja entre les quinze capçaleres nacionals més llegides d'Espanya. 

Amb una dilatada trajectòria professional, el periodista català acredita una alta especialització en informació política i substitueix en el càrrec a Gemma Robles, que ha estat nomenada directora de la Xarxa de Continguts de Prensa Ibérica. 

Ferran Boiza (l'Hospitalet de Llobregat, 1969) es va incorporar a Prensa Ibérica fa poc més d'un any com a cap de redacció. Llicenciat en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona, va iniciar la seva carrera en mitjans locals i va col·laborar amb Europa Press i La Vanguardia.

El 1997 va entrar a formar part de la delegació d'El Mundo a Catalunya i el 2007 va fer el salt a la redacció central a Madrid, on va arribar a ser redactor cap de Nacional, Societat, Madrid i Tancament. Col·laborador habitual en programes de Televisión Española i Radio Televisión Madrid, ocupava la prefectura de Política d'El Mundo quan va fitxar per Prensa Ibérica.

Boiza assegura que els professionals d'El Periódico de España intensificaran esforços per mantenir la capçalera entre els diaris de referència per les seves informacions polítiques, econòmiques i d'investigació. El seu objectiu en aquesta nova etapa, que assumeix com el “repte més il·lusionant” de la seva carrera, és “fer un pas més en l'aposta digital del diari, experimentant amb nous formats per acostar la informació de qualitat als lectors”.

“Tenim una gran redacció, que conjumina experiència i joventut, per la qual cosa les bases del projecte són sòlides”, ha assegurat. “El Periódico de España va néixer com la suma de veus, té una vocació de pluralitat territorial i treballa en xarxa amb el conjunt de diaris regionals i locals del grup. L'objectiu continua sent alçar-se per sobre de la cridòria amb una informació serena, rigorosa i responsable perquè els lectors puguin conformar la seva pròpia opinió”, ha afegit.

Prensa Ibérica, que el passat 29 de desembre va adquirir El Correo de Andalucía, suma ja en el conjunt del país 27 diaris i gairebé 70 Cròniques locals, a més de diverses revistes. El Periódico de Catalunya, La Nueva España, Faro de Vigo, Levante-EMV, Información, Diario de Mallorca, La Província-DLP i El Día són només algunes de les capçaleres més rellevants del grup. 

Amb 2,2 milions de lectors en premsa i revistes i uns 200.000 exemplars, el grup de comunicació és líder en audiència i difusió en diverses autonomies i compta amb un creixent posicionament en suport digital. 

A Internet, les seves publicacions freguen els 24 milions de visitants únics i superen els 530 milions de pàgines vistes al mes, la qual cosa el converteix en el primer grup espanyol de comunicació en la categoria d'informació general de GfK Dam (Companyies News Publisher MC).