Ves al supermercat i no gastis més del previst

Els trucs per aconseguir sortir del supermercat només amb el que necessites

Estalvia en la compra del supermercat

Estalvia en la compra del supermercat / gpointstudio

Fer la compra pot arribar a sortir-nos molt car si no sabem com fer-la. Sovint, entre setmana, anem a buscar algun aliment o producte que ens falta per acabar de fer el dinar o per netejar el bany. Quan arriba divendres tarda o dissabte, els supermercats es tornen un centre comercial. Allà hi trobaràs molta gent i més quan són les hores punta. Arribar al supermercat sense la llista de la compra o sense marcar un temps prudencial és un delicte per nosaltres mateixos; les campanyes de màrqueting, els frontals... Tot és una estratègia psicològica per aconseguir que sortim amb molts més productes dels que tenim a la llista o al cap. I quan arriba final de mes, ens posem les mans al cap perquè anem molt justos, per la despesa extra que hem fet en la compra. En aquest article aprendràs com evitar fer excessos de despesa en el supermercat.

La meitat dels productes que posem al carro no estaven a la nostra llista inicial

El temps també és un factor molt important, perquè quan entrem en un supermercatno sabem a quina hora en sortirem. Els productes ben col·locats, una bona il·luminació, no trobem el que busquem i hem de recórrer tota la superfície comercial... Això d'emplenar el carro de la compra amb articles que d'entrada no teníem pensat comprar, sol ser més freqüent en parelles famílies.

Les estratègies que més fan servir per fer-nos comprar més del previst

  • Posar diversos nous als preus, 9,99 euros per exemple, així ho percebem com a 9 i no com a 10 i sol funcionar.
  • La mida sí que importa, com més gran és el carro de la compra, més desig d'emplenar-lo tenim
El carro de la compra

El carro de la compra / rawpixel.com

  • Moltes vegades per trobar productes similars hem de recórrer tot el supermercat perquè no els trobem, doncs això, ho fan amb vista perquè així mentre busques el producte, vas observant altres productes i potser t'entra la necessitat de comprar-los. Una estratègia utilitzada per molts consumidors és preguntar directament al o la dependent/a per tal d'evitar passar per aquest procés.
  • Posen els productes que més interessa vendre a l'altura de la vista d'un adult d'estatura mitjana, però també, posen productes a l'altura visual dels nens, segurament, estaran una mica més a baix que la nostra panoràmica visual, per tal que ells els visualitzin i ens els demanin. En cas que hi hagi algun producte que no interessi vendre perquè el benefici sigui més petit o per altres motius, segurament, ens costarà molt més trobar-lo.
  • Els productes de primera necessitats o bàsics, com el pa l'aigua, normalment es col·loquen al fons del supermercat, per tal que recorris tot el local i puguis veure algun altre producte que et pugui interessar
  • L'ús de la llum per atraure el consumidor, hi haurà zones més il·luminades i altres de menys, segons el producte que vulguin promocionar o "ocultar".

Finalment, acabes sortint del supermercat amb molts més productes dels desitjats i amb una despesa extra que no comptaves. Però, compte, la línia de caixa és la més perillosa perquè allà hi col·loquen articles de regalllaminadures i xocolatinespiles... I normalment, ho posen a un preu una mica més elevat que a la seva secció original. Així doncs, ara ja saps els trucs que utilitzen i com fer una compra responsable per arribar bé a final de mes.